Po instalacji
Bitdefendera Internet Security w wersji 2015 (Windows 8.1 64-bit) zauważyłem problem z nieprawidłowym certyfikatem. Tego typu monit wyrzucała zarówno
Opera, Internet Explorer jak i
Google Chrome. Coraz więcej stron korzysta z szyfrowania, więc komunikat o "zagrożeniu" jest widoczny na każdym kroku (poczynając od bankowości, na wyszukiwarce Google kończąc).
- Chrome: połączenie nie jest prywatne
- google-chrome-polaczenie-nie-jest-prywatne.jpg (47.61 KiB) Obejrzany 16947 razy
- Opera: nieprawidłowy certyfikat (mBank)
- Opera-nieprawidlowy-certyfikat.jpg (152.94 KiB) Obejrzany 16947 razy
W szczegółach certyfikatu widać, iż jest on wystawiony przez
Bitdefender Personal CA.Net-Defender , więc można się domyśleć że "przechodzi on przez ręce" BD. Bez wchodzenia w szczegóły i zastanawiania się nad rozwiązaniem zaserwowanym przez Bitdefender, poniżej przedstawiony został sposób na usunięcie tego problemu.
1. Z głównego menu programu wybieramy OCHRONA, a następnie OCHRONA SIECIOWA
- Bitdefender IS - okno główne
- Bitdefender-IS-Main.jpg (55.27 KiB) Obejrzany 16947 razy
- Bitdefender IS - ochrona sieciowa
- Bitdefender-IS-ochrona.jpg (49.79 KiB) Obejrzany 16947 razy
2. Wyłączamy Skanuj SSL i powracamy do okna głównego.
- Bitdefender IS - Skanuj SSL
- Bitdefender-IS-skanuj-SSL.jpg (42 KiB) Obejrzany 16947 razy
Jak widać na załączonym obrazku, wszystko wraca do normy.
- Bitdefender IS po wyłączeniu skanowania SSL
- Bitdefender-IS-skanowanie-SSL-wylaczone.jpg (39.37 KiB) Obejrzany 16947 razy
Warto dodać, że funkcja włączonego
skanowania SSL współpracuje bez problemu z
Firefoksem (standardowe użytkowanie).