TA STRONA UŻYWA COOKIE. Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianie ustawień cookie w przeglądarce. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Od dnia 25.05.2018 r. na terenie Unii Europejskiej wchodzi w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. Prosimy o zapoznanie się z polityką prywatności oraz regulaminem serwisu  [X]

Drukarka

Posty związane z oprogramowaniem. Odpowiedzi na nurtujące Was pytania.

Drukarka

Postprzez dzimi » 23 Lip 2005, 22:30

PostUA:


Mam urządzenie wielofunkcyjne HP 1215psc i gdy chce drukowac wycwietla się okienko że jest błąd systemowy reinstalka drukARKI NIE POMAGA a chciałbym sie ob bez reinstalki Windowsa mam Xp SP2
Awatar użytkownika
dzimi
Forumowicz
Forumowicz
 
Posty: 87
Dołączenie: 23 Lip 2005, 22:25
Miejscowość: Tworóg City

Postprzez zebra » 24 Lip 2005, 00:10

PostUA:


Zainstalowałeś poprawnie sterowniki do urządzenie i odpowiednie oprogramowanie? Czy drukarka działała przez jakiś czas poprawnie i dopiero od jakiegoś momentu przestała sprawnie funkcjonować? Jaki błąd występuje po próbie wydruku dokumentu (treść komunikatu). Jeżeli drukarka przestała nagle poprawnie funkcjonować (choć wcześniej było wszystko O.K.) to nie ma konieczności reinstalowania całego systemu, tylko przywrócenia stanu rejestru sprzed awarii. Jest to co prawda pracochłonne, ale nie tracimy w ten sposób żadnych cennych danych, a system odzyskuje sprawność... Jednak ważne jest, czy awaria miała miejsce po wcześniejszej, prawidłowej pracy drukarki. Bo inaczej takie rozwiązanie nie będzie miało sensu. Pozdrawiam!
zebra
Aktywny w piśmie
Aktywny w piśmie
 
Posty: 671
Dołączenie: 11 Cze 2005, 21:40
Miejscowość: ...Stąd

Postprzez dzimi » 25 Lip 2005, 14:31

PostUA:


Tak drukarka wczesniej dzialała a nie drukuje od czasu podłączenia innego urzadzenia do portu USB A treśc komunikatu to "Bład systemowy Dokument nie może byc wydrukowany ze względu na błąd systemowy uruchom ponownie komputer i spróbójj ponownie" a gny np. chce skanowa to działa bez zażutu tylko drukowanie nawala. :cry:
Awatar użytkownika
dzimi
Forumowicz
Forumowicz
 
Posty: 87
Dołączenie: 23 Lip 2005, 22:25
Miejscowość: Tworóg City

Postprzez zebra » 25 Lip 2005, 14:46

PostUA:


Mógł wystąpić konflikt sprzętowy. Sprawdź w Panelu sterowania, czy drukarka i owo urządzenie nie korzystają z tych samych portów. Uruchamiasz Panel sterowania, klikasz na System, następnie na zakładkę Sprzęt i Menadżer urządzeń. Szukasz na liście nazwy modelu drukarki i sprawdzasz, jakie są o niej informacje. Sprawdź także to drugie urządzenie, podłączone do kontrolera USB. Sprawdź także uruchomione usługi. Klikasz na Menu Start, Uruchom..., wpisujesz services.msc. Pojawia się okienko Usług (lokalnych). Po prawej stronie w panelu masz listę znajdujących się w systemi usług. Szukasz usługi o nazwie: Bufor wydruku. Klikasz prawym przyciskiem myszy na tę usługę i wybierasz Właściwości. Usługa powinna mieć Tryb uruchomienia: Automatyczny. A jej obecny stan powinien być: Uruchomiona. Jeżeli tak nie jest, klikasz na Zatrzymaj usługę. Wybierasz Tryb uruchomienia: Automatyczny i klikasz na Uruchom. Zastosuj i OK. Zamykasz konsolę Usług i restartujesz pecet. Nie gwarantuję, że to pomoże, bo bardziej prawdopodobne jest wystąpienie w twoim przypadku konfliktu sprzętowego. Spróbuj także zmienić porty, do jakiego podłączona jest drukarka i drugie urządzenie. Jeżeli masz taką możliwość. I potem ponownie zainstaluj odpowiednie oprogramowanie i sterowniki do urządzeń. Pozdrawiam!
zebra
Aktywny w piśmie
Aktywny w piśmie
 
Posty: 671
Dołączenie: 11 Cze 2005, 21:40
Miejscowość: ...Stąd

Postprzez dzimi » 25 Lip 2005, 15:53

PostUA:


Lamagalula napisał(a):Młotek i wszystko działa !
to nie było śmieszne ani zabawne a ja mam nadal problem pomimo wielkich wysiłków zebry nadal nic :cry:
Awatar użytkownika
dzimi
Forumowicz
Forumowicz
 
Posty: 87
Dołączenie: 23 Lip 2005, 22:25
Miejscowość: Tworóg City

Postprzez zebra » 25 Lip 2005, 20:56

PostUA:


Nie działa pomimo zmiany kontrolera? Jak odłączysz urządzenie przy porcie USB to drukarka zaczyna drukować, czy nadal występuje ten problem? Czy używasz drukarki sieciowej czy lokalnej (podłączonej bezpośrednio do komputera)? Czy nie potrafisz drukować dokumentów wszystkich edytorów tekstowych (mianowicie Notatnika, WordPada, czy Worda)? Czy możesz drukować z wiersza polecenia? Drukując z wiersza polecenia, możesz sprawdzić połączenie między komputerem i drukarką. Procedura ta składa się z dwóch części wykonywanych w zależności od typu drukarki: PostScript lub innej niż Postscript. W obu wypadkach musisz znać port, do którego podłączono drukarkę. A to sprawdzisz za pomocą Menadżera urządzeń (Panel sterowania) i we Właściwościach drukarki. Możesz także wybrać inną możliwość sprawdzenia, do którego portu jest podłączona drukarka. Klikasz na Start-->Panel sterowania-->kategoria Drukarki i inny sprzęt-->klikasz na ikonę Drukarki i faksy, a następnie kliknij na ikonę reprezentującą żądaną drukarkę klikasz na menu Plik i wybierasz polecenie Właściwości. Na zakładcę Porty sprawdź opcje Drukuj do następnego portu i sprawdź, do którego portu dołączona jest drukarka. Teraz spróbujesz drukować z wiersza polecenia za pomocą drukarki PostScript. Klikasz na Menu Start-->wskaż polecenie Akcesoria, a następnie kliknij polecenie Wiersz polecenia. W wierszu poleceń wpisz: Kliknij przycisk Start, kliknij polecenie Więcej programów, wskaż polecenie Akcesoria, a następnie kliknij polecenie Wiersz polecenia. Ewentualnie, jeśli wcześniej był używany wiersz polecenia, kliknij przycisk Start, a następnie kliknij polecenie Wiersz polecenia. W wierszu polecenia wpisz: copy con lpt1 , przy czym jeśli drukarka jest podłączona do portu LPT1 to wpisujesz lpt1, jeśli jest podłączona do innego portu niż LPT1, zastąp nazwę lpt1 poprawną nazwą portu. Wciśnij klawisz Enter. W wierszu polecenia wpisz: showpage , a następnie wciśnij Enter. Teraz naciśnij klawisze Ctrl+Z, a następnie klawisz Enter. Jeśli z drukarki jest wysuwany arkusz papieru, oznacza to, że połączenie między komputerem i drukarką jest właściwe. Jeżeli chcesz drukować z wiersza poleceń za pomocą drukarki innej niż PostScript, klikasz na Menu Start-->Akcesoria, a następnie Wiersz polecenia. W wierszu polecenia wpisz: ECHO HELLO CTRL+L dir > lpt1 (zapis Ctrl+L oznacza, że należy wcisnąć klawisz Ctrl i przytrzymując go, nacisnąć klawisz L.). Jednak pamiętaj o tym, że jeżeli drukarka NIE jest podłączona do portu LPT1, to nazwę lpt1 musisz zastąpić poprawną nazwą portu. Po wpisaniu informacji, w wierszu zostaną wyświetlone instrukcje "ECHO HELLO ^L > lpt1". Wtedy naciśnij klawisz Enter. Połączenie między pecetem a drukarką będzie poprawne, jeżeli drukarka drukuje zestawienie katalogów. Jeżeli pojawią się jakieś błędy lub niepoprawne komendy oznacza to, że niewłaściwe jest połączenie drukarki z komputerem... Dlatego jak to sprawdzisz, to napisz, czy możliwe jest drukowanie w twoim przypadku z wiersza poleceń!
dzimi napisał(a):to nie było śmieszne ani zabawne a ja mam nadal problem pomimo wielkich wysiłków zebry nadal nic :cry:
No nie przesadzaj, nie taki wielki wysiłek... :wink: .
zebra
Aktywny w piśmie
Aktywny w piśmie
 
Posty: 671
Dołączenie: 11 Cze 2005, 21:40
Miejscowość: ...Stąd

Postprzez dzimi » 26 Lip 2005, 15:07

PostUA:


Niestety pop wykonaniu tych czynności nadal nic a gdy np. wybieram w komputerze ikonke skanowania to urzadzenie skanuje bez problemu a jest podłączone do portu USB001
Awatar użytkownika
dzimi
Forumowicz
Forumowicz
 
Posty: 87
Dołączenie: 23 Lip 2005, 22:25
Miejscowość: Tworóg City

Postprzez zebra » 26 Lip 2005, 16:12

PostUA:


dzimi napisał(a):Niestety pop wykonaniu tych czynności nadal nic a gdy np. wybieram w komputerze ikonke skanowania to urzadzenie skanuje bez problemu a jest podłączone do portu USB001

A czytałeś co napisałam? Te czynności nie rozwiążą twojego problemu, tylko sprawdzą, czy drukarka jest prawidłowo podłączona do portu!!!!!! Także jeszcze raz powtarzam: Czy jak drukowałeś z Postscriptu, przy poleceniu: copy con lpt1/showpage to czy z drukarki jest wysuwany arkusz papieru??? Tak, czy nie?? (jeżeli tak, to drukarka jest podłączona poprawnie, jeżeli nie, wystąpił problem z połączeniem). Przy drugim kroku, mianowicie przy wpisaniu komendy: ECHO HELLO CTRL+L dir > lpt1. Jeżeli drukarka drukuje zestawienie katalogów, to połaczenie jest O.K., jeżeli nie, to wystąpił problem z połaczeniem drukarki i peceta. Dlatego jeżeli mam zdiagnozować problem, to musisz mi dokładnie napisać ci się dzieje podczas wykonywania obu tych czynności!!! Odpowiedź, że "nadal nic" niczego mi nie mówi!!!! Powtarzam, dokładnie napisz mi, czy dzieje się tak, jak napisałam wyżej podczas wykonywania obu kroków!!
zebra
Aktywny w piśmie
Aktywny w piśmie
 
Posty: 671
Dołączenie: 11 Cze 2005, 21:40
Miejscowość: ...Stąd

Postprzez dzimi » 11 Sie 2005, 14:47

PostUA:


Po wykonaniu poleceń drukarka nie reaguje
Awatar użytkownika
dzimi
Forumowicz
Forumowicz
 
Posty: 87
Dołączenie: 23 Lip 2005, 22:25
Miejscowość: Tworóg City

Postprzez zebra » 11 Sie 2005, 15:07

PostUA:


Dokładnie sprawdź, czy drukarka ma wystarczająco dużo papieru, toneru i innych wymaganych materiałów eksploatacyjnych? Czy w drukarce jest papier, czy się nie zakleszczył arkusz papieru, czy drukarka ma wystarczająco dużo toneru, kaseta z atramentem nie wyczerpała się, taśma nie zużyła się... Może problem jest błachy, dlatego sprawdź to dokładnie. Sprawdź również, czy kabel działa poprawnie. Jeśli drukarka jest podłączona bezpośrednio do komputera, upewnij się, że oba końce kabla drukarki są poprawnie podłączone, a sam kabel nie jest uszkodzony. Jeśli używasz urządzenia przełączającego drukarki (pozwalającego przełączać między dwiema różnymi drukarkami), przetestuj je także. Aby przetestować kabel drukarki, jeżeli masz taką możliwość to zastąp kabel drukarki innym i spróbuj drukować. Aby przetestować urządzenie przełączające, o ile takie posiadasz, podłącz drukarkę bezpośrednio do komputera (omijając urządzenie przełączające) i spróbuj drukować. Po wykonaniu tych czynności sprawdź, czy drukarka działa poprawnie. Jeżeli nie, przyczyna może tkwić w porcie drukarki. Ale wszystko w swoim czasie... Czy podczasz wykonywania czynności drukarka zaczęła drukować??
zebra
Aktywny w piśmie
Aktywny w piśmie
 
Posty: 671
Dołączenie: 11 Cze 2005, 21:40
Miejscowość: ...Stąd

Postprzez dzimi » 11 Sie 2005, 21:19

PostUA:


papieru jest odpowiednia iloś tuszu tez jest duzo gdy podłaczyłem innym kablem dalej nic nie reaguje tujko karetka z tuszem przejedzie tam i spowrotem i koniec
Awatar użytkownika
dzimi
Forumowicz
Forumowicz
 
Posty: 87
Dołączenie: 23 Lip 2005, 22:25
Miejscowość: Tworóg City

Postprzez zebra » 11 Sie 2005, 23:13

PostUA:


Musisz zweryfikować, czy port drukarki działa poprawnie. Spróbuj odinstalować port i zainstalować go ponownie. Aby usunąć port drukarki wchodzisz w Panelu sterownia-->System-->Sprzęt-->Menadżer urządzeń. Klikasz dwukrotnie na pozycję Porty. zaznaczasz port drukarki, często jest to LPT1, chyba, że w twoim przypadku jest to inny port, wtedy zaznaczasz odpowiedni. Kliknij przycisk Odinstaluj, kliknij przycisk OK, a następnie ponownie uruchom komputer. Gdy uruchomisz ponownie komputer, system Windows powinien wykryć automatycznie port drukarki i wyświetlić instrukcje dotyczące jego ponownej instalacji. Jeśli system Windows nie wykryje portu, zainstaluj go ręcznie. Kliknij przycisk Start-->Panel sterowania-->Dodaj sprzęt. Klikasz na Dalej. Instalator wyszukuje sprzet. Jeżeli zajdzie konieczność wyboru sprzętu z listy, wybierz pozcję Port drukarki (LPT1) lub podobną, na przykład Standardowe typy portów. Postępuj zgodnie z instrukcjami kreatora, aby zakończyć instalację. Czy po usunięciu i ponownym zainstalowaniu portu drukarki możesz wydrukować dokument?
zebra
Aktywny w piśmie
Aktywny w piśmie
 
Posty: 671
Dołączenie: 11 Cze 2005, 21:40
Miejscowość: ...Stąd

Postprzez Hpest » 12 Sie 2005, 18:21

PostUA:


Hehe
A moze po prostu wykonasz czynnosc:
Start--->panel sterowania--->drukarki i faksy--->wybiez uzadzenie które chcesz skonfigórowac (w twoim przypadku drukarka urządzenie wielofunkcyjne HP 1215psc ), wystarczy ją zaznaczyc na liscie.--->
Nastepnie po lewej stronie w "zadania drukarki" masz zadanie "wstrzymaj drukowanie" ty bedziesz mial "wznów drukowanie" -->
zamknij okno "drukarki i faksy".
Teraz spróbuj cos wydrukowac. :wink:
Ja mialem podobny problem - przeryłem calego pc a okazało sie ze w tym tkwi proble. :roll:

Pozdrawiam*Hpest
8)
Awatar użytkownika
Hpest
Zacny pisarz
Zacny pisarz
 
Posty: 1568
Dołączenie: 23 Lip 2005, 22:37
Miejscowość: [E]lita..

Postprzez dzimi » 12 Sie 2005, 21:46

PostUA:


Niestety odinstalowanie i ponowne zainstalowanie portu nie pomogło więc jestem zmuszony do reinstalki systemu.
Awatar użytkownika
dzimi
Forumowicz
Forumowicz
 
Posty: 87
Dołączenie: 23 Lip 2005, 22:25
Miejscowość: Tworóg City

Postprzez zebra » 12 Sie 2005, 21:52

PostUA:


Włączenie i wyłączenie drukarki powoduje wyczyszczenie jej pamięci, co może pomóc w rozwiązaniu wielu problemów. Wyłącz drukarkę, poczekaj 10 sekund, włącz ją ponownie i ponów próbę drukowania. Czy wyłączenie i ponowne włączenie drukarki rozwiązuje problem? Czy drukarka wykonuje autotest? Autotest drukarki ma na celu sprawdzenie poprawnej pracy drukarki. Jeśli nie masz doświadczenia w jego przeprowadzaniu, poszukaj odpowiednich instrukcji w dokumentacji drukarki. Jeśli autotest wypadnie pomyślnie, sprzęt drukarki działa poprawnie, a problem dotyczy komputera lub połączeń między komputerem i drukarką. Jeśli autotest zakończy się niepowodzeniem, mogą występować problemy z drukarką. Czy drukarka wykonuje autotest? W ostateczności może jedynie pomóc reinstalacja systemu. Jeżeli i to rozwiązanie nie pomoże, pozostaje konsultacja serwisowa. Być może uszkodzony jest jeden z podzespołów drukarki, który wymaga fachowej naprawy...
zebra
Aktywny w piśmie
Aktywny w piśmie
 
Posty: 671
Dołączenie: 11 Cze 2005, 21:40
Miejscowość: ...Stąd

Następna

Powróć do Programy

Kto jest na forum

Zarejestrowani użytkownicy: Brak zarejestrowanych użytkowników