Dyskusje o Waszych ulubionych grach komputerowych :-)
Wyślij odpowiedź

Elemental: War of Magic do kupenia za 54 PLN

10 Kwi 2011, 16:34

Chciałbym Wam polecić jeszcze jedną grę zatytułowaną Elemental: War of Magic, stworzoną przez firmę Stardock (twórców znakomitej serii Galactic Civilization I,II). Elemental: War of Magic to gra strategiczna w której zarządzamy królestwem. Akcja gry toczy się w świecie fantasy, pełnym magii i rozmaitych ras. Twórcy wzorowali się na starej grze - Master of Magic, należącej do firmy Microprose z Sidem Meierem na czele.

Image

Elemental: War of Magic przypomina Sid Meier`s Civilization z tym, że tutaj akcja dzieje się w fikcyjnym świecie oraz zamiast realizmu otrzymamy dużą dawkę czarów i potworów z piekła rodem. Gra oferuje 12 różnych frakcji podzielone na dwie rasy - dobrych i złych. Złe nacje w porównaniu do dobrych mają zupełnie inny styl architektoniczny, odmienne budowle itp.. Każda frakcja charakteryzuje się innymi cechami. Na przykład jedna frakcja posiada zestaw innych technologii. Podczas zarządzania naszym królestwem, dbamy również o nasze wojsko, siłę technologiczną oraz także przeprowadzamy rozmowy dyplomatyczne z innymi frakcjami. Dodatkowo możemy ulepszać naszą infrastrukturę i budować wiele nowych miast oraz szkolić bohaterów. W grze zaimplementowano wiele elementów RPG, czyli wcześniej wspomniane możliwość szkolenia bohaterów oraz odkrywanie i badania wiele nieznanych nam miejsc takie jak: podziemia, jaskinie. Bardzo istotna jest magia - czary są bardzo, ponieważ mogą one przyczynić się do zwycięstwa w danej rozgrywce. Ciekawym rozwiązaniem jest losowa generacja map, co za tym idzie? Każda rozgrywka może być zupełnie inna! Także warto wspomnieć o modyfikacji budynków, jednostek. W grze możemy edytować wygląd poszczególnych budynków oraz jednostek, przypomina to trochę edytor z gry SPORE, lecz patrząc na pierwsze zrzuty ekranowe, możemy wywnioskować, że jednak modyfikowanie w Elemental: War of Magic jest o wiele bardziej rozbudowanie.

Gra miała swoją premierę we wrześniu ubiegłego roku i niestety twórcy nie przetestowali jej dokładnie. Produkt okazał się niegrywalny, a recenzenci na całym świecie ostro ją skrytykowali oceniając bardzo nisko. AI kulało i przede wszystkim balans rozgrywki. Gra była bardzo zabugowana. Na szczęście do dziś wypuszczono około dziesięciu łatek. Szczególnie łatka z grudnia zaktualizowała tytuł do wersji 1.1. Dzięki niej, gra jest teraz zupełnie inna. Przebudowano niemal wszystko i poprawiono zachowanie komputera oraz koszmarny balans!

Co tu dużo mówić, jeżeli lubicie gry z serii Civilization i Heroes of Might and Magic oraz wczesniej wspomniany Master of Magic / Age of Wonders - to ten tytuł jest dla Was. Teraz nawet jest promocja na grę i można ją zakupić za 54zł - http://www.impulsedriven.com/elemental. Polecam bo uważam, że teraz ta produkcja jest warta zainteresowani. Nie jest ideałem ale dla mnie osobiście ma większy potencjał niż ostatnia Cywilizacja. Szkoda tylko, że w Polsce w ogóle się o niej nie mówi :(.

Elemental: War of Magic to jedna z lepszych gier ostatnich lat. Ma olbrzymi potencjał! Polecam :)

Image

Tu znajdziecie przykładowy gameplay z gry http://www.youtube.com/watch?v=6uScqjD7 ... re=related

Re: Elemental: War of Magic do kupenia za 54 PLN

11 Kwi 2011, 10:45

Gra jest po polsku?

Re: Elemental: War of Magic do kupenia za 54 PLN

11 Kwi 2011, 15:18

Niestety nie. Chociaż tak naprawdę język nie jest trudny w grze. Zdania są proste.

Re: Elemental: War of Magic do kupenia za 54 PLN

11 Kwi 2011, 15:19

Według gry-online.pl:

[...]obecnie brak planów wydania ( data wydania w Polsce )[...]
.

Jednakże z tego co mi wiadomo, istnieje spolszczenie do tej gry i jest do pobrania w Internecie.

Re: Elemental: War of Magic do kupenia za 54 PLN

11 Kwi 2011, 17:02

Nie ma spolszczenia :). Ja sam próbowałem spolszczać i nawet menu spolszczyłem, ale zrezygnowałem z dwóch powodów - właściwie z trzech.
1. Zero zainteresowania nią w naszym kraju
2. Dość często wychodza patche co sporo zmieniają w plikach tekstowych
3. No dla jednej osoby to trochę toporna robota ;/

Re: Elemental: War of Magic do kupenia za 54 PLN

11 Kwi 2011, 17:08

Jestem pewien, że mi się gdzieś rzuciło w oczy. Jak znajdę link to wkleję :) .

Re: Elemental: War of Magic do kupenia za 54 PLN

11 Kwi 2011, 18:40

Możemy się o milion złotych założyć, że nie ma :P. Niestety :(.

Re: Elemental: War of Magic do kupenia za 54 PLN

11 Kwi 2011, 19:17

Jest już spolszczenie jak mówiłem :) . Jednakże nie ma go jeszcze w oficjalnych zasobach internetu. Także pełna piratka. Poczekamy na oficjalną wersję (stworzoną przez graczy).

Re: Elemental: War of Magic do kupenia za 54 PLN

11 Kwi 2011, 23:00

Niby gdzie jest? :) Przecież żaden wydawca nie wydaje tej gry w Polsce. :) Przeszukałem caly Internet i nie ma żadnego spolszczenia :P

Coś mnie tu w Prima Aprilis robisz :P

Re: Elemental: War of Magic do kupenia za 54 PLN

12 Kwi 2011, 16:28

Jest spolszczenie, ale powiedzmy na niezupełnie otwartych zasobach internetowych. Ma zostać wrzucone na hosting, więc cierpliwości.

Re: Elemental: War of Magic do kupenia za 54 PLN

12 Kwi 2011, 18:20

Nie no ja w takich sytuacjach jestem niecierpliwy. Obecnie właśnie uczę się gry od podstaw. I mam nadzieję, że nie ściemniasz :). Chociaż ja i tak wiem, że spolszczenia nie ma. Bo gdyby było to by jawnie już pokazywano próbki w postaci screenów lub ewentualnie prosili chętnych do tłumaczenia.

Elemental ma bardzo dużo tekstu. :)

Re: Elemental: War of Magic do kupenia za 54 PLN

12 Kwi 2011, 18:25

Fakt, ale to wersja próbna program automatycznie spolszczający. Gdyby testy wypaliły to byłby genialny program.

Re: Elemental: War of Magic do kupenia za 54 PLN

15 Kwi 2011, 19:02

Kolejny patch do gry :)

1.19m Changelog
Changes:

1. Fixed bug where action entries used for a combat ability would always trigger that combat ability when clicked, even if reassigned a different action when being reused, caused by some entry info not getting cleared out.

2. Fixed bug where dragon breath effect (and any other attached spell effect that isn't a projectile) would play throughout the entire battle once triggered, floating on the tile where it was triggered.

3. Fixed bug where casting a spell from an army with a spellcaster leader on the main map, with the army selected instead of a particular subunit, would cause every unit in that army to cast the spell.

4. When you select an army on the main map, it now only shows the spellcasting action if the leader can cast spells, and if selected, only the leader casts the chosen spell.

5. Fixed bug where, if you finished researching all spells and reached the max spell level, it would start automatically researching non-existent spell levels beyond the max spell level.

6. Fixed bug where the dragon's breath sfx would occasionally not play until the target unit took damage, causing the attack itself to be silent and the attack sfx to linger long after the attack.

7. Map Data now does selective updates of ZOC lines.

8. Improved ZOC performance – huge map save game used to take 30s to update the ZOC at the end of a turn, now takes 14s. ZOC is no longer cleared every turn and re-calculated; now the objects update the ZOC nodes as necessary, but the graphics and environment do not update until the end of the turn. It would now be much easier to move the ZOC updating code into a thread so that it could update in realtime. The ZOC Calculator now tracks which tiles have changed ownership so it only does the end of turn updates if something has actually changed. It still has to re-draw all the lines even if only one sector was affected (I’m working on that).

9. Fixed bug where killing a unit in a tactical battle that had tactical modifier effects from spells on it would cause it's stats to get recalculated using a function with auto-killing logic in it, so that the parent unit would immediately be set to be destroyed, causing bugs like the sovereign dying and immediately ending the game, because no retreat or battle-finishing logic was reached.

10. Fixed a series of population and prestige-related bugs that conspired to cause cities to have negative population and huge power ratings. The details about changes in City.cpp talks more about the bugs.

11. Fixed crash on closing a game that had a tactical battle in it, caused by a bug in my entry memory changes where the shard listgrid entry always handled its own memory, though the tactical wnd does not manually manage entry memory for its mana and shard display.

12. Memory fixes.

13. Fixed bug where some unit clean-up stuff in the player was not getting called when a unit died, so that the player-wide abilities of dead champions would remain until something reforced an ability value calculation, players would hold onto a pointer to the dead sovereign spouse, and military might and power rating wouldn't be recalculated.

14. The global resource pool in the main UI now reuses entries wherever possible, instead of recreating them for each refresh (performance improvement).

15. Fixed a crash when exiting a game with any shards owned by the local player, caused by the global resource shard entry dxpacks getting deleted too early from having too few refs (the main game wnd was not loading them).

16. Fixed a potential deadlock when a unit is removed from a player, caused by some UI refreshes taking place while the unit critical section was being held onto.

17. Fixed crash when killing an enemy sovereign.

Re: Elemental: War of Magic do kupenia za 54 PLN

09 Maj 2013, 21:39

generalnie jak dla mnie elemental wygląda dosyć ciekawie - nie ma może jakiegoś szału na punkcie tej gry, ale jest to pozycja dosyć dobra ze stosunkowo nowatorskim podejściem do tematu znanego od lat z herosów, więc dla wszystkich, co lubieli w heroes grać, na pewno warta sprawdzenia, natomiast że względu na zbyt wczesne wypuszczenie na rynek (masa błędów) straciła wiele w oczach fanów jak i recenzentów. Np ostatnio też czytałem opis na strategiewszechczasow.pl i też tak średnio ją ocenili, chociaż nie zjechali tak strasznie jak na grach online

Re: Elemental: War of Magic do kupenia za 54 PLN

10 Maj 2013, 12:50

Dlatego zrobili nową gre Fallen Enchantress + dodatek LEgends heroes, które są dostępne na Steam. TO już zupełnie inna liga. Świetna gra i wspaniałe elementy, których zabrakło w elemental war of magic. Polecam.
Wyślij odpowiedź