Logi, zabezpieczenie komputera, danych. Programy antywirusowe antyspyware, firewall itp.

Regulamin forum

1. Każdy temat powinien odzwierciedlać treść wątku.
2. W przypadku wklejania logów; należy je wykonać od razu przynajmniej z dwóch narzędzi: FRST oraz z GMER
3. Wszelkie logi proszę publikować na przeznaczonych do tego stronach a w poście wklejać tylko link.
4. Nie wskazane jest skracanie logów, należy wkleić cały - od początku, do końca.
5. Nie wskazane jest podczepianie się do tematów innych użytkowników - proszę założyć nowy temat w dziale Bezpieczeństwo, ułatwi to pomoc sprawdzającemu.
6. Osoby nie posiadające odpowiedniej wiedzy, nie powinny sprawdzać logów, ponieważ grozi to poważnym uszkodzeniem systemu lub aplikacji zainstalowanych na komputerze.
7. Należy dokładnie opisać problem, występujące objawy oraz wszelkie podjęte działania.
8. Każdy skrypt jest unikatowy, napisany dla każdego przypadku z osobna, więc nie może być stosowany przez innych.
9. W przypadku zamieszczenia zrzutu ekranu (screenshot'a) proszę korzystać z zewnętrznego serwisu oferującego hosting zdjęć.
Wyślij odpowiedź

logi do sprawdzenia

09 Mar 2014, 13:55

Witam nie tak dawno dodawałem logi z laptopa dziewczyny, teraz kolej na mojego kompa wydaje mi się że będzie dużo gorzej.

OTL: http://www.wklej.eu/index.php?id=3cf3198547
Extras: http://www.wklej.eu/index.php?id=95e1663b14
Gmer: http://www.wklej.eu/index.php?id=8a51e75ff9
HijackThis: http://www.wklej.eu/index.php?id=cde079cf38

Chciałbym również zmienić program antywirusowy ponieważ skończyła mi się licencja i jest nieaktywny i zabezpieczyć komputer.

Re: logi do sprawdzenia

09 Mar 2014, 14:10

1. Odinstaluj: Bonjour, SNT, Unitech LLC toolbar, Ss-Helper 1.74, DealPly, Update_DealPly
2. Usuń Eseta tym narzędziem -> http://www.instalki.pl/programy/downloa ... aller.html
Nowym antywirkiem zajmiemy się na końcu.
3. Użyj AdwCleaner -> otl-gmer-silent-runners-sdfix-i-inne-poradnik-t13967-15.html#p139531 z opcji Usuń i podaj utworzony log.
4. Podaj nowe logi z OTL.

Kolejność jak podałem.

Re: logi do sprawdzenia

09 Mar 2014, 14:51

Mam problem z usunięciem Bonjour, nie da się usunąć oraz nie mogę znaleźć DealPly. Jakbyś mógł powiedz które programy są niepotrzebne. Ten komp ma trochę lat więc się tego nazbierało.

Re: logi do sprawdzenia

09 Mar 2014, 16:31

Poradziłem sobie z Bonjour, ale DealPly nadal nie mogę znaleźć. Reszta wykonana jak trzeba
AdwCleaner: http://www.wklej.eu/index.php?id=9fe6e4bd0f
OTL: http://www.wklej.eu/index.php?id=6e87d023c1
extras: http://www.wklej.eu/index.php?id=4e780af4f1

Re: logi do sprawdzenia

09 Mar 2014, 16:39

DealPly załatwił AdwCleaner. Kliknij w nim Odinstaluj

Jakbyś mógł powiedz które programy są niepotrzebne.

Odinstaluj TNod User & Password Finder. Poza tym Oprócz wcześniej podanych "syfów" nie widzę tu nic więcej do odinstalowania.

Uruchom OTL -> w oknie Własne opcje skanowania/skrypt wklej:
:OTL
O4 - HKU\S-1-5-21-544646595-171461233-3810594213-1000..\Run: [ISUSPM Startup] C:\PROGRA~2\COMMON~1\INSTAL~1\UPDATE~1\ISUSPM.exe -startup File not found
O4 - HKU\S-1-5-21-544646595-171461233-3810594213-1000..\Run: [Java(TM) Platform SE 7 U45] C:\Users\K01\AppData\Local\Temp\javaupdate.exe (Oracle Corporation)
O4 - HKU\S-1-5-19..\RunOnce: [mctadmin] C:\Windows\System32\mctadmin.exe File not found
O4 - HKU\S-1-5-20..\RunOnce: [mctadmin] C:\Windows\System32\mctadmin.exe File not found
O4 - HKU\S-1-5-21-544646595-171461233-3810594213-1001..\RunOnce: [mctadmin] C:\Windows\System32\mctadmin.exe File not found
O6 - HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\policies\Explorer\Run: 43839 = C:\PROGRA~3\LOCALS~1\Temp\msiaujalr.pif (Microsoft Corporation)
O8:64bit: - Extra context menu item: E&ksportuj do programu Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~2\MICROS~1\Office12\EXCEL.EXE/3000 File not found
O8 - Extra context menu item: E&ksportuj do programu Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~2\MICROS~1\Office12\EXCEL.EXE/3000 File not found
[2014-01-23 12:30:04 | 000,000,000 | ---D | C] -- C:\ProgramData\12ee517e11a7a22c
O4:64bit: - HKLM..\Run: [TNOD UP] C:\Program Files (x86)\TNod User & Password Finder\TNODUP.exe (Tukero[X]Team)

:Reg
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run]
"SunJavaUpdateSched"=-
"ISUSScheduler"=-
[HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run]
"ALLUpdate"=-
"BitTorrent"=-

:Commands
[clearallrestorepoints]
[emptytemp]

Klikasz Wykonaj skrypt. Podajesz log z usuwania + nowe logi z OTL.

Re: logi do sprawdzenia

09 Mar 2014, 17:18

Log z usuwania: http://www.wklej.eu/index.php?id=4d3601e14d
OTL: http://www.wklej.eu/index.php?id=34f05e7881
Extras: http://www.wklej.eu/index.php?id=5c145c9544

Re: logi do sprawdzenia

10 Mar 2014, 12:26

Wklej w OTL:
:OTL
IE - HKU\S-1-5-21-544646595-171461233-3810594213-1000\..\SearchScopes\{C705EFF3-F376-4AEE-9A3F-1A95B300376B}: "URL" = http://search.ividi.org/?q={searchTerms}&src=tbsp&id=1251ab3f000000000000001fd087c751&affilt=3&r=767
[2012-04-26 20:55:55 | 001,169,224 | -HS- | C] (Microsoft Corporation) -- C:\Users\K01\AppData\Roaming\228F11.exe

Klikasz Wykonaj skrypt, następnie Sprzątanie

Przeczyść dysk oraz rejestr CCleaner (zakładka Cleaner i Rejestr)

Wykonaj pełne skanowanie Malwarebytes' Anti-Malware - jeśli coś znajdzie usuń i daj raport (po uruchomieniu odrzuć okres testowy)

Zainteresuj się tym -> http://www.instalki.pl/programy/download/Windows/zabezpieczajace/Unchecky.html

Co do antywirka, do wyboru z darmowych:
Avast -> http://www.instalki.pl/programy/download/Windows/antywirusy/avast_Free_Antivirus.html
Avira -> http://www.instalki.pl/programy/download/Windows/antywirusy/Avira_AntiVir_Personal_-_Free_Antivirus.html
AVG -> http://www.instalki.pl/programy/download/Windows/antywirusy/AVG_Anti-Virus_Free_Edition.html

Re: logi do sprawdzenia

10 Mar 2014, 16:38

Wczoraj komputer działał normalnie, normalnie go wyłączyłem, wszystko ok, a dzisiaj włączam go i nie włącza się monitor a sygnał podczas włączania nie jest jedno krótkie pik, tylko jeden dłuższy i dwa krótkie. Próbowałem go włączyć ponownie i nadal to samo.

Re: logi do sprawdzenia

10 Mar 2014, 18:57

Zresetuj BIOS przez wyjęcie bateryjki z płyty głównej na kilkanaście minut. Jeśli to nie pomoże, spróbuj zamienić kości RAM miejscami lub zostaw np. tylko jedną.

Re: logi do sprawdzenia

10 Mar 2014, 19:21

Nie pomogło ani wyjęcie baterii BIOS-u ani wyjęcie RAM-u. Nie wiem co jest grane ale chciałem odłączyć kabel od zasilania i wtedy wyjąć baterie, ale kiedy odłączałem kabel od zasilania po wcześniejszym przełączeniu na 0, wywaliło bezpieczniki na mieszkaniu.

Re: logi do sprawdzenia

10 Mar 2014, 19:34

Może to wina zasilacza. Najlepiej podłącz inny na próbę.
Wyślij odpowiedź