Logi, zabezpieczenie komputera, danych. Programy antywirusowe antyspyware, firewall itp.

Regulamin forum

1. Każdy temat powinien odzwierciedlać treść wątku.
2. W przypadku wklejania logów; należy je wykonać od razu przynajmniej z dwóch narzędzi: FRST oraz z GMER
3. Wszelkie logi proszę publikować na przeznaczonych do tego stronach a w poście wklejać tylko link.
4. Nie wskazane jest skracanie logów, należy wkleić cały - od początku, do końca.
5. Nie wskazane jest podczepianie się do tematów innych użytkowników - proszę założyć nowy temat w dziale Bezpieczeństwo, ułatwi to pomoc sprawdzającemu.
6. Osoby nie posiadające odpowiedniej wiedzy, nie powinny sprawdzać logów, ponieważ grozi to poważnym uszkodzeniem systemu lub aplikacji zainstalowanych na komputerze.
7. Należy dokładnie opisać problem, występujące objawy oraz wszelkie podjęte działania.
8. Każdy skrypt jest unikatowy, napisany dla każdego przypadku z osobna, więc nie może być stosowany przez innych.
9. W przypadku zamieszczenia zrzutu ekranu (screenshot'a) proszę korzystać z zewnętrznego serwisu oferującego hosting zdjęć.
Wyślij odpowiedź

Mam problem z C:\WINDOWS\system32\x

23 Gru 2009, 00:23

Witam

Proszę o pomoc.
Od ok 3 tygodni mam problem z C:\WINDOWS\system32\x
Znalazłem info na tym forum, że należy przeskanować ComboFix. Oto 2 logi gdyż przez przypadek pierwszy log pochodzi z uruchomienia ComboFix wraz ze skanerem antywirusowym.

log #1 http://www.wklej.eu/index.php?id=4cfe8f53bd [ze skanerem]
log #2 http://www.wklej.eu/index.php?id=b4011f68b6

Proszę o dalsze instrukcje.

#edit

dodaję log z OTL
OTL.txt ------> http://www.wklej.eu/index.php?id=9394536104
Extras.txt ---> http://www.wklej.eu/index.php?id=be9e4e5e0e

Re: Proszę o sprawdzenie logów

23 Gru 2009, 12:43

W logach nic nie widać.

W OTL kliknij CleanUp

Przeczyść dysk oraz rejestr CCleaner

Wyłącz i włącz przywracanie systemu na wszystkich dyskach -> Instrukcja

Wykonaj pełne skanowanie Dr.Web CureIt - jeśli coś znajdzie wylecz/usuń i daj raport (Plik -> Zapisz Listę Raportu)

Re: Proszę o sprawdzenie logów

24 Gru 2009, 00:40

Dr.Web znalazł i usunął jakiegoś robala a plik raportu zawierał jedynie to

hhdsu.dll;C:\WINDOWS\system32;Win32.HLLW.Shadow.based;Usunięty.;

Dziękuję za pomoc :)

Re: Proszę o sprawdzenie logów

24 Gru 2009, 10:09

Dobrze, w takim razie nic więcej nie ma

Re: Proszę o sprawdzenie logów

24 Gru 2009, 16:33

Dziś po jakimś czasie od włączenia kompa ponownie avast wykrył robala C:\WINDOWS\system32\x. Avastem nie usuwałem go. Przeskanowałem folder WINDOWS Dr.WEB no i tegoż robala usunął. Raport wykląda tak:

x;C:\WINDOWS\system32;Win32.HLLW.Shadow.based;Usunięty.;

Po usunięciu wyłączyłem i włączyłem przywracanie systemu.

Wydaje mi się jednak, że ów robal przechodzi z pendrive'a którego wcześniej podłączyłem. Jest to możliwe? kilka dni temu robiłem format pendrive. Zrobiłem backup plików które tam były i po formacie ponownie je wgrałem.
Teraz przeskanowałem pendrive za pomocą Dr.WEB i nic nie wykrył.

Proszę o pomoc.

Re: Proszę o sprawdzenie logów

24 Gru 2009, 21:45

Hmm, skoro Dr.Web nic na pendrive nie znalazł to raczej on nie jest źródłem infekcji

Re: Mam problem z C:\WINDOWS\system32\x

04 Sty 2010, 20:42

Problem nadal występuje pomimo skanowania za pomocą OTL, Dr Web i HiJackThis.
Avast po kilku/kilkunastu minutach od uruchomienia komputera wykrywa robala C:\WINDOWS\system32\x, próbowałem zrobić tak, że nie usuwałem go aby za pomocą np Dr Web to zrobić. Nie poskutkowało. Dr Web usunął robaka ale po ponownym uruchomieniu komputera robal powraca. Przywracanie systemu wyłączyłem całkowicie. Format C także nic nie daje.

Proszę o pomoc, jakieś wskazówki.

Re: Mam problem z C:\WINDOWS\system32\x

04 Sty 2010, 21:12

W takim razie podłącz tego pendrive, a następnie użyj Combofix i daj log z niego (podczas pobierania i skanu wyłącz wszelkie programy zabezpieczające)

Re: Mam problem z C:\WINDOWS\system32\x

04 Sty 2010, 23:08

Oto log http://www.wklej.eu/index.php?id=faf9af7ed7

Re: Mam problem z C:\WINDOWS\system32\x

04 Sty 2010, 23:15

Wklej do notatnika:
Kod:
Driver::
egppymurl

NetSvc::
egppymurl

File::
c:\windows\system32\x

Registry::
[HKLM\~\services\sharedaccess\parameters\firewallpolicy\standardprofile\GloballyOpenPorts\List]
"5644:TCP"=-

Plik -> zapisz jako -> CFScript.txt
Przeciągnij i upuść ikonkę CFScript.txt na ikonkę ComboFix.exe

Image
Rozpocznie się usuwanie i powstanie log, który dajesz na forum.

Re: Mam problem z C:\WINDOWS\system32\x

04 Sty 2010, 23:35

Log: http://www.wklej.eu/index.php?id=fd481b0e3e

Proszę o dalsze informacje.

Re: Mam problem z C:\WINDOWS\system32\x

04 Sty 2010, 23:46

Dobra, nic tu więcej nie widzę.

Pobierz OTC uruchom i kliknij CleanUp

Wykonaj pełne skanowanie Dr.Web CureIt - jeśli coś znajdzie wylecz/usuń i daj raport (Plik -> Zapisz Listę Raportu)

Zamknij robaczywe porty za pomocą WWDC

Zainstaluj tą łatkę -> http://www.microsoft.com/downloads/deta ... 67b73d6a03

Re: Mam problem z C:\WINDOWS\system32\x

05 Sty 2010, 03:02

Log z DrWeb http://www.wklej.eu/index.php?id=1d90f6d5a3

Re: Mam problem z C:\WINDOWS\system32\x

05 Sty 2010, 09:52

Wyłącz i włącz przywracanie systemu na wszystkich dyskach -> Instrukcja
Usuń jeszcze folder c:\documents and settings\Jadzia\DoctorWeb
Wyślij odpowiedź