Logi, zabezpieczenie komputera, danych. Programy antywirusowe antyspyware, firewall itp.

Regulamin forum

1. Każdy temat powinien odzwierciedlać treść wątku.
2. W przypadku wklejania logów; należy je wykonać od razu przynajmniej z dwóch narzędzi: FRST oraz z GMER
3. Wszelkie logi proszę publikować na przeznaczonych do tego stronach a w poście wklejać tylko link.
4. Nie wskazane jest skracanie logów, należy wkleić cały - od początku, do końca.
5. Nie wskazane jest podczepianie się do tematów innych użytkowników - proszę założyć nowy temat w dziale Bezpieczeństwo, ułatwi to pomoc sprawdzającemu.
6. Osoby nie posiadające odpowiedniej wiedzy, nie powinny sprawdzać logów, ponieważ grozi to poważnym uszkodzeniem systemu lub aplikacji zainstalowanych na komputerze.
7. Należy dokładnie opisać problem, występujące objawy oraz wszelkie podjęte działania.
8. Każdy skrypt jest unikatowy, napisany dla każdego przypadku z osobna, więc nie może być stosowany przez innych.
9. W przypadku zamieszczenia zrzutu ekranu (screenshot'a) proszę korzystać z zewnętrznego serwisu oferującego hosting zdjęć.
Wyślij odpowiedź

Proszę o sprawdzenie logów, powód-Win32:Rookit-gen[Rtk]

24 Cze 2009, 15:47

Witam
podczas użytkowania komputera wyskoczył komunikat avastu o wykrytym szkodniku - jakiś trojan. Wybrałem zalecaną kwarantannę (plik: 3704.exe, albo jakoś tak, na pewno 37.. coś tam). Ale zaraz wyskoczyło nowe powiadomienie o zainfekowaniu pliku BEEP.sys (Windows->System32->drivers) i tu nie dało się nic zrobić jak tylko usunąć plik. Pomimo tego w modemie świeciła dioda o ruchu w sieci. Po restarcie systemu powtórzyła się sprawa z plikiem BEEP.sys i powtarzającym się alertem o virusie: Win32:Rookit-gen[Rtk]. Skasowałem więc wszystkie pliki jakie siedziały w kwarantannie avasta. Po restarcie już nie pokazał się ten pierwszy (3704.exe) ale ten drugi dał o sobie znać.
Za pomocą tego forum ściągnąłem program Combofix oraz Hijack'a.
Tu są linki do logów:
combofix:
http://www.wklej.eu/index.php?id=07068918a3

hijack:
http://www.wklej.eu/index.php?id=a4fd8ccac2

Teraz jeszcze skasowałem plik BEEP.sys z kwarantanny jeszcze raz i wrzuciłem oryginalny z płytki od lapka.


Ogromniaśnie proszę o sprawdzenie logów i jakieś wskazówki.
Z góry dzięki.


Jarek

Re: Proszę o sprawdzenie logów, powód-Win32:Rookit-gen[Rtk]

24 Cze 2009, 18:25

przeskanuj komputer Dr.Web Cure It!
gdy będą wirusy pokaż raport (Plik -> Zapisz Listę raportu)

pobierz MalwareByte's
:arrow: Klikasz "Skanuj" :arrow: Wybierasz dyski i skanujesz :arrow: jak jakieś będą to Usuń i pokaż raport

Re: Proszę o sprawdzenie logów, powód-Win32:Rookit-gen[Rtk]

25 Cze 2009, 10:35

Tu jest log z Dr.Web
http://www.wklej.eu/index.php?id=fb9d403d7b

a tu z MalwaryByte
http://www.wklej.eu/index.php?id=99693ef991


od razu sie przyznaje, że nie usunąłem z Dr.Web tych plików, które są oznaczone jako
Prawdopodobnie BATCH.Virus

Re: Proszę o sprawdzenie logów, powód-Win32:Rookit-gen[Rtk]

25 Cze 2009, 21:28

Wyłącz I włącz przywracanie systemu na wszystkich dyskach.INSTRUKCJA

oraz

Pobierz ComboFix i przeskanuj system
Na czas pobierania i skanowania proszę wyłączyć wszelkie zapory i antyvirusy
Loga wklejasz na WKLEJ.EU lub WKLEJ.ORG a w poście daj linka

Re: Proszę o sprawdzenie logów, powód-Win32:Rookit-gen[Rtk]

26 Cze 2009, 10:32

Wykonałem wszystko zgodnie z instrukcją i wypluło takiego loga
http://www.wklej.eu/index.php?id=a836368fe1

Re: Proszę o sprawdzenie logów, powód-Win32:Rookit-gen[Rtk]

26 Cze 2009, 11:44

Pobierz ComboFix, ale nie uruchamiaj
Wklej do notatnika:
Kod:
Folder::
C:\FOUND.000

DirLook::
c:\windows\system32\i257330

Registry::
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run]
"Adobe Reader Speed Launcher"=-
[HKEY_LOCAL_MACHINE\software\microsoft\security center]
"FirewallOverride"=dword:00000000

Z menu notatnika wybierz Plik :arrow: Zapisz jako :arrow: CFScript.txt.
Przeciągnij i upuść zapisany plik (CFScript.txt) na ikonę ComboFix.exe.
Rozpocznie się usuwanie, program wygeneruje log, dasz go na forum.
Na czas skanowania Combofixem wyłącz wszystkie antywirusy i firewalle.

Logi dajesz na wklej.org, a w poście podajesz tylko link.

Re: Proszę o sprawdzenie logów, powód-Win32:Rookit-gen[Rtk]

26 Cze 2009, 12:20

Michael Parker napisał(a):Logi dajesz na wklej.org, a w poście podajesz tylko link.


Vuala :655:
http://www.wklej.eu/index.php?id=3ff53d409b


PS. Za każdym razem mam pobierać tego Combofixa ?
Chiba wystarczy jak raz pobrałem ? :roll: :D

Re: Proszę o sprawdzenie logów, powód-Win32:Rookit-gen[Rtk]

26 Cze 2009, 12:53

W logu nic nie widzę.

Usuń ręcznie folder C:\Qoobox oraz instalkę Combofixa z dysku.

Przeczyść system i rejestr :arrow: CCleaner

Wykonaj optymalizację autostartu

Wyłącz i włącz przywracanie systemu :arrow: http://support.microsoft.com/kb/310405/pll

Przeskanuj obszar całego systemu Kaspersky Online Scanner Następnie daj raport na forum.
lub użyj
Dr.WEB CureIt!

Re: Proszę o sprawdzenie logów, powód-Win32:Rookit-gen[Rtk]

26 Cze 2009, 13:48

Dr. WEB CureIt! wystosował notatkę, że jest czyściutko jak na skalpelu chirurga :D

Super dzięki panowie. Niech Wam natura w czym chcecie wynagrodzi ;)
Wyślij odpowiedź