Logi, zabezpieczenie komputera, danych. Programy antywirusowe antyspyware, firewall itp.

Regulamin forum

1. Każdy temat powinien odzwierciedlać treść wątku.
2. W przypadku wklejania logów; należy je wykonać od razu przynajmniej z dwóch narzędzi: FRST oraz z GMER
3. Wszelkie logi proszę publikować na przeznaczonych do tego stronach a w poście wklejać tylko link.
4. Nie wskazane jest skracanie logów, należy wkleić cały - od początku, do końca.
5. Nie wskazane jest podczepianie się do tematów innych użytkowników - proszę założyć nowy temat w dziale Bezpieczeństwo, ułatwi to pomoc sprawdzającemu.
6. Osoby nie posiadające odpowiedniej wiedzy, nie powinny sprawdzać logów, ponieważ grozi to poważnym uszkodzeniem systemu lub aplikacji zainstalowanych na komputerze.
7. Należy dokładnie opisać problem, występujące objawy oraz wszelkie podjęte działania.
8. Każdy skrypt jest unikatowy, napisany dla każdego przypadku z osobna, więc nie może być stosowany przez innych.
9. W przypadku zamieszczenia zrzutu ekranu (screenshot'a) proszę korzystać z zewnętrznego serwisu oferującego hosting zdjęć.
Wyślij odpowiedź

Proszę o sprawdzenie logów. System wariuje...

11 Mar 2010, 08:47

Zużycie procesora wzrasta do 100% przez dziwne procesy, programy się nie włączają lub nie wyłączają. Komp się restartuje itd...


Hijack: http://www.wklej.eu/index.php?id=2c17bf232b
OTL: http://www.wklej.eu/index.php?id=19f4e2d26b

Re: Proszę o sprawdzenie logów. System wariuje...

11 Mar 2010, 15:59

W tym przypadku użyj Combofix i daj log z niego (podczas pobierania i skanu wyłącz wszelkie programy zabezpieczające)

Re: Proszę o sprawdzenie logów. System wariuje...

11 Mar 2010, 20:53

Nie mogłem wyłączyć ani odinstalować avasta bo "coś" go zablokowało.
Odpaliłem Combofixa:
http://www.wklej.eu/index.php?id=06ce72554f

Re: Proszę o sprawdzenie logów. System wariuje...

11 Mar 2010, 21:26

Pobierz ten plik -> http://www.speedyshare.com/files/21376635/pliki.zip i wypakuj bezpośrednio na dysk C. Następnie wklej do notatnika:
Kod:
File::
c:\windows\system32\ktkqplt.exe
c:\windows\system32\mahqp.exe
c:\windows\mxmxxl.exe
c:\windows\system32\fvgxtghq.exe
c:\windows\system32\vkjiygw.exe
c:\windows\ncvoridk.bat
c:\windows\vacn.bat
c:\windows\system32\jzgdpsuf.exe
c:\windows\system32\drivers\WDICA.sys
c:\windows\system32\drivers\PDRELI.sys
c:\windows\system32\drivers\PDFRAME.sys
c:\windows\system32\drivers\PDCOMP.sys
c:\windows\system32\drivers\lbrtfdc.sys
c:\windows\system32\drivers\i2omgmt.sys
c:\documents and settings\Patryk\nwiz.exe
c:\windows\system32\dwxtjbxn.bat
c:\windows\system32\aqspzv.bat
c:\windows\system32\dqgagp.bat
c:\windows\system32\hpmgv.bat
c:\windows\system32\drivers\dxuzszcz.sys
c:\windows\system32\sy.exe
c:\program files\Adobe\Reader 9.0\Reader\reader_sl .exe
c:\program files\ASUS\ATK Media\dmedia .exe
c:\program files\Atheros\acu .exe
c:\program files\ATKOSD2\atkosd2 .exe
c:\program files\Common Files\Adobe\ARM\1.0\adobearm .exe
c:\program files\Common Files\Ahead\Lib\nerocheck .exe
c:\program files\Common Files\Ahead\Lib\nmbgmonitor .exe
c:\program files\Microsoft Office\Office12\groovemonitor .exe
c:\program files\Motorola\SMSERIAL\sm56hlpr .exe
c:\program files\Wireless Console 2\wcourier .exe

Folder::
c:\documents and settings\Patryk\Ustawienia lokalne\Dane aplikacji\sqmaplibrary
c:\documents and settings\Patryk\Ustawienia lokalne\Dane aplikacji\Windows Server
c:\documents and settings\LocalService\Ustawienia lokalne\Dane aplikacji\Windows Server

Registry::
[HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run]
"BgMonitor_{79662E04-7C6C-4d9f-84C7-88D8A56B10AA}"=-
"sqmaplibrary"=-
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run]
"nwiz"=-
"GrooveMonitor"=-
"NeroFilterCheck"=-
"Adobe Reader Speed Launcher"=-
"Adobe ARM"=-
"RTHDCPL"=-
"SMSERIAL"=-
"Wireless Console 2"=-
"ATKOSD2"=-
"ATKMEDIA"=-
"ACU"=-
[HKEY_USERS\.DEFAULT\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run]
"CTFMON.EXE"=-
[-HKEY_LOCAL_MACHINE\software\microsoft\shared tools\msconfig\startupreg\Microsoft Driver Setup]
[-HKEY_LOCAL_MACHINE\software\microsoft\shared tools\msconfig\startupreg\Regedit32]
[-HKEY_LOCAL_MACHINE\software\microsoft\shared tools\msconfig\startupreg\Spooler SubSystem App]
[-HKEY_LOCAL_MACHINE\software\microsoft\shared tools\msconfig\startupreg\SyncMan]
[-HKEY_LOCAL_MACHINE\software\microsoft\shared tools\msconfig\startupreg\Windows Logon Application]
[-HKEY_LOCAL_MACHINE\software\microsoft\shared tools\msconfig\startupreg\Windows Network Firewall]
[-HKEY_LOCAL_MACHINE\system\currentcontrolset\control\session manager\appcertdlls]
[HKEY_LOCAL_MACHINE\software\microsoft\security center]
"AntiVirusOverride"=dword:00000000
"FirewallOverride"=dword:00000000
[-HKEY_LOCAL_MACHINE\System\ControlSet002\Services\i2omgmt]

FCopy::
c:\cdrom.sys | c:\windows\system32\drivers\cdrom.sys
c:\ctfmon.exe | c:\windows\system32\CTFMON.EXE

Plik -> zapisz jako -> CFScript.txt
Przeciągnij i upuść ikonkę CFScript.txt na ikonkę ComboFix.exe

Image
Rozpocznie się usuwanie i powstanie log, który dajesz na forum.

Re: Proszę o sprawdzenie logów. System wariuje...

11 Mar 2010, 22:01

http://www.wklej.eu/index.php?id=7a1d412e81

Re: Proszę o sprawdzenie logów. System wariuje...

11 Mar 2010, 22:07

Ok, więcej nic nie widzę. Programy, które nie będą działać - do przeinstalowania.

W OTL kliknij CleanUp

Przeczyść dysk oraz rejestr CCleaner

Wyłącz i włącz przywracanie systemu na wszystkich dyskach -> Instrukcja

Wykonaj pełne skanowanie Dr.Web CureIt - jeśli coś znajdzie wylecz/usuń i daj raport (Plik -> Zapisz Listę Raportu)

Zainstaluj najnowszą wersję Avasta -> https://www.instalki.pl/download/programy/windows/bezpieczenstwo/antywirusy/avast-free-antivirus/

Re: Proszę o sprawdzenie logów. System wariuje...

11 Mar 2010, 23:36

Dr Web pokazuje, że czysto.
Nowy Avast właśnie zainstalowany.
Bardzo dziękuję za pomoc!
Wyślij odpowiedź