TA STRONA UŻYWA COOKIE. Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianie ustawień cookie w przeglądarce. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Od dnia 25.05.2018 r. na terenie Unii Europejskiej wchodzi w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. Prosimy o zapoznanie się z polityką prywatności oraz regulaminem serwisu  [X]

Problem z RootKitem C:\WINDOWS\system32\x

Logi, zabezpieczenie komputera, danych. Programy antywirusowe antyspyware, firewall itp.
Regulamin forum
1. Każdy temat powinien odzwierciedlać treść wątku.
2. W przypadku wklejania logów; należy je wykonać od razu przynajmniej z dwóch narzędzi: FRST oraz z GMER
3. Wszelkie logi proszę publikować na przeznaczonych do tego stronach a w poście wklejać tylko link.
4. Nie wskazane jest skracanie logów, należy wkleić cały - od początku, do końca.
5. Nie wskazane jest podczepianie się do tematów innych użytkowników - proszę założyć nowy temat w dziale Bezpieczeństwo, ułatwi to pomoc sprawdzającemu.
6. Osoby nie posiadające odpowiedniej wiedzy, nie powinny sprawdzać logów, ponieważ grozi to poważnym uszkodzeniem systemu lub aplikacji zainstalowanych na komputerze.
7. Należy dokładnie opisać problem, występujące objawy oraz wszelkie podjęte działania.
8. Każdy skrypt jest unikatowy, napisany dla każdego przypadku z osobna, więc nie może być stosowany przez innych.
9. W przypadku zamieszczenia zrzutu ekranu (screenshot'a) proszę korzystać z zewnętrznego serwisu oferującego hosting zdjęć.

Problem z RootKitem C:\WINDOWS\system32\x

Postprzez elonok » 25 Maj 2009, 10:58

PostUA: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.9.0.10) Gecko/2009042316 Firefox/3.0.10


Witam,
od jakiegoś czasu mam problem ze złośliwymi aplikacjami, avast sobie nie radzi, dlatego Was proszę o pomoc:

Combofix:
http://www.wklej.eu/index.php?id=ad206f9ac3

HiJackThis:
http://www.wklej.eu/index.php?id=1e50a0df43

Problem wyniknął najprawdopodobniej w wyniku infekcji PenDrive'a. Będę wdzięczny za pomoc w oczyszczeniu go.
Ostatnio edytowany przez elonok, 26 Maj 2009, 12:44, edytowano w sumie 1 raz
elonok
Forumowicz
Forumowicz
 
Posty: 7
Dołączenie: 25 Maj 2009, 10:53

Re: Proszę o sprawdzenie logów

Postprzez Michael Parker » 25 Maj 2009, 14:47

PostUA: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 6.1; pl; rv:1.9.0.10) Gecko/2009042316 Firefox/3.0.10 (.NET CLR 3.5.30729)


Wylecz pendriva lub kartę pamięci
Flash Disinfector, Perlovga Removal Tool
lub format

Pobierz ComboFix, ale nie uruchamiaj
Wklej do notatnika:
Kod: Zaznacz wszystko
File::
c:\windows\system32\fxxttpcl.tmp

Registry::
[HKEY_LOCAL_MACHINE\software\microsoft\security center]
"UpdatesDisableNotify"=dword:00000000 
"AntiVirusOverride"=dword:00000000
[-HKEY_CURRENT_USER\software\microsoft\windows\currentversion\explorer\mountpoints2]

Z menu notatnika wybierz Plik :arrow: Zapisz jako :arrow: CFScript.txt.
Przeciągnij i upuść zapisany plik (CFScript.txt) na ikonę ComboFix.exe.
Rozpocznie się usuwanie, program wygeneruje log, dasz go na forum.
Na czas skanowania Combofixem wyłącz wszystkie antywirusy i firewalle.

Logi dajesz na wklej.org lub wklej.eu a w poście podajesz tylko link.
Pozdrawiam, Michael Parker
Jeśli pomogłem daj + ;)
Michael Parker
Postujący
Postujący
 
Posty: 400
Dołączenie: 29 Gru 2008, 00:03
Pochwały: 52

Re: Proszę o sprawdzenie logów

Postprzez elonok » 25 Maj 2009, 15:07

PostUA: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.9.0.10) Gecko/2009042316 Firefox/3.0.10


Wynik operacji wykonanych wg powyższych wskazówek:
http://wklej.org/id/95606/

Czekam na dalsze komentarze.
Pozdr
elonok
Forumowicz
Forumowicz
 
Posty: 7
Dołączenie: 25 Maj 2009, 10:53

Re: Proszę o sprawdzenie logów

Postprzez Michael Parker » 25 Maj 2009, 15:17

PostUA: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 6.1; pl; rv:1.9.0.10) Gecko/2009042316 Firefox/3.0.10 (.NET CLR 3.5.30729)


c:\windows\system32\nwfsogqc.dll

Przeskanuj ten plik tym lub tym skanerem

Usuń ręcznie folder C:\Qoobox oraz instalkę Combofixa z dysku.

Przeczyść system i rejestr :arrow: CCleaner

Wykonaj optymalizację autostartu

Wyłącz i włącz przywracanie systemu :arrow: http://support.microsoft.com/kb/310405/pll

Przeskanuj obszar całego systemu Kaspersky Online Scanner Następnie daj raport na forum.
lub użyj
Dr.WEB CureIt!

Przeskanuj system programem SDFix i daj raport z niego. Instrukcja :arrow: viewtopic.php?f=22&t=13967

Pobierz Malwarebytes' Anti-Malware Uruchom pełne skanowanie. Jeżeli coś znajdzie, to usuń. Następnie daj log na forum.

Logi dajesz na wklej.org lub wklej.eu a w poście podajesz tylko link.
Pozdrawiam, Michael Parker
Jeśli pomogłem daj + ;)
Michael Parker
Postujący
Postujący
 
Posty: 400
Dołączenie: 29 Gru 2008, 00:03
Pochwały: 52

Re: Proszę o sprawdzenie logów

Postprzez elonok » 25 Maj 2009, 17:16

PostUA: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.9.0.10) Gecko/2009042316 Firefox/3.0.10


Michael Parker napisał(a):
c:\windows\system32\nwfsogqc.dll

Przeskanuj ten plik tym lub tym skanerem


żaden ze skanerów nie uruchamiał się, dopiero Dr.Web znalazł i usunął plik.

Usuń ręcznie folder C:\Qoobox oraz instalkę Combofixa z dysku.

Usunięte!
Przeczyść system i rejestr :arrow: CCleaner
Wykonaj optymalizację autostartu
Wyłącz i włącz przywracanie systemu :arrow: http://support.microsoft.com/kb/310405/pll

zrobione!
Przeskanuj obszar całego systemu Kaspersky Online Scanner Następnie daj raport na forum.
lub użyj
Dr.WEB CureIt!

Dr.Web znalazł w/w plik i go usunął. Drugie skanowanie było czyste.

Przeskanuj system programem SDFix i daj raport z niego. Instrukcja :arrow: viewtopic.php?f=22&t=13967


Raport: http://wklej.org/id/95660/

Pobierz Malwarebytes' Anti-Malware Uruchom pełne skanowanie. Jeżeli coś znajdzie, to usuń. Następnie daj log na forum.

Skanowanie czyste:
http://wklej.org/id/95663/

Ale to nie wszystko, podczas skanowania malware miałem włączonego avasta i ponownie wyrzucał o wirusie w jakimś obrazku z lokalizacji z lokalizacji Content.IE5
po czym o robaku
C:\Windows\system32\x
elonok
Forumowicz
Forumowicz
 
Posty: 7
Dołączenie: 25 Maj 2009, 10:53

Re: Problem ze złośliwymi aplikacjami, avast sobie nie radzi

Postprzez Michael Parker » 25 Maj 2009, 17:20

PostUA: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 6.1; pl; rv:1.9.0.10) Gecko/2009042316 Firefox/3.0.10 (.NET CLR 3.5.30729)


W takim razie daj nowy log z Combofix.
Avast usunął te wirusy?
Pozdrawiam, Michael Parker
Jeśli pomogłem daj + ;)
Michael Parker
Postujący
Postujący
 
Posty: 400
Dołączenie: 29 Gru 2008, 00:03
Pochwały: 52

Re: Problem ze złośliwymi aplikacjami, avast sobie nie radzi

Postprzez elonok » 26 Maj 2009, 11:09

PostUA: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.9.0.10) Gecko/2009042316 Firefox/3.0.10


ComboFix bez CFScript.txt:
http://wklej.org/id/95971/

ComboFix z CFScript.txt:
http://wklej.org/id/95973/

Avast za każdym razem usuwa wirusy, jednakże po pewnym czasie powracają. Zawsze jest to zainfekowany obrazek (gif, jpeg, bmp) w lokalizacji Content.IE5 a później C:\WINDOWS\system32\x

Edit:
Nastąpiło spore nasilenie ataków w/w RootKitem, jakieś pomysły jak tego się pozbyć?
I może macie jeszcze dobre rady odnośnie antywirów/firewalli, bo widzę, że Avast to tylko umownie działa jak antywirus.
Z góry dzięki za pomoc.
elonok
Forumowicz
Forumowicz
 
Posty: 7
Dołączenie: 25 Maj 2009, 10:53

Re: Problem z RootKitem C:\WINDOWS\system32\x

Postprzez AJAN » 26 Maj 2009, 21:48

PostUA: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.9.0.10) Gecko/2009042316 Firefox/3.0.10


Użyj WWDC i pozmieniaj porty na na DISABLE (czyli wszystkie znaczki maja być na zielono - NetBios może zostać na żółto

usuń ręcznie folder C: \Qoobox oraz instalkę Combofix z dysku.

Wyłącz I włącz przywracanie systemu na wszystkich dyskach.INSTRUKCJA[/quote]


pobierz MalwareByte's
:arrow: Klikasz "Skanuj" :arrow: Wybierasz dyski i skanujesz :arrow: jak jakieś będą to Usuń i pokaż raport


Autor postu otrzymał pochwałę
Desktop: AMD 1,8ghz, 1GB RAM, graf: Gforce2 FX5200
PG K8-755-A2/ESC WINDOWS XP Pro 5.1.2600 SP 3, 80GB, DVD SH-S182D
Laptop: Toshiba Portege M300
net: 3Mb/1,5Mb
KLIK Pomogłem? Daj +
Image
Awatar użytkownika
AJAN
Aktywny w piśmie
Aktywny w piśmie
 
Posty: 810
Dołączenie: 07 Lis 2008, 00:10
Miejscowość: 49°37'30.12"N, 20°41'44.13"E
Pochwały: 62

Re: Problem z RootKitem C:\WINDOWS\system32\x

Postprzez Michael Parker » 26 Maj 2009, 21:51

PostUA: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 6.1; pl; rv:1.9.0.10) Gecko/2009042316 Firefox/3.0.10 (.NET CLR 3.5.30729)


Dodatkowo wykonaj:
Wklej do notatnika:
Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\SafeBoot\Minimal\Wdf01000.sys]


Z menu notatnika wybierz Plik :arrow: Zapisz jako .
Zmień rozszerzenie z "Dokument tekstowy" na "Wszystkie pliki"
Zapisz plik pod nazwą Fix.reg.
Uruchom ten plik, wprowadź zmianę do rejestru, uruchom ponownie komputer


Autor postu otrzymał pochwałę
Pozdrawiam, Michael Parker
Jeśli pomogłem daj + ;)
Michael Parker
Postujący
Postujący
 
Posty: 400
Dołączenie: 29 Gru 2008, 00:03
Pochwały: 52

Re: Problem z RootKitem C:\WINDOWS\system32\x

Postprzez elonok » 29 Maj 2009, 13:20

PostUA: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.9.0.10) Gecko/2009042316 Firefox/3.0.10


Dzięki wielkie. Wygląda na to, że już wszystko jest OK!
Doradzicie mi jeszcze jakiegoś antyvira i firewalla? Avast raczej kuleje.
Pozdr
elonok
Forumowicz
Forumowicz
 
Posty: 7
Dołączenie: 25 Maj 2009, 10:53

Re: Problem z RootKitem C:\WINDOWS\system32\x

Postprzez Michael Parker » 29 Maj 2009, 18:27

PostUA: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 6.1; pl; rv:1.9.0.10) Gecko/2009042316 Firefox/3.0.10 (.NET CLR 3.5.30729)


Pozdrawiam, Michael Parker
Jeśli pomogłem daj + ;)
Michael Parker
Postujący
Postujący
 
Posty: 400
Dołączenie: 29 Gru 2008, 00:03
Pochwały: 52

Re: Problem z RootKitem C:\WINDOWS\system32\x

Postprzez chyllas » 23 Lip 2009, 20:22

PostUA: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.9.1.1) Gecko/20090715 Firefox/3.5.1


Prosze o sprawdzenie loga
http://wklej.org/id/125251/
chyllas
Forumowicz
Forumowicz
 
Posty: 4
Dołączenie: 23 Lip 2009, 20:20

Re: Problem z RootKitem C:\WINDOWS\system32\x

Postprzez AJAN » 23 Lip 2009, 21:14

PostUA: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.9.0.12) Gecko/2009070611 Firefox/3.0.12


chyllas nie podpinaj się pod cudze tematy, zawsze zakładaj swój :!:

przeskanuj komputer Kaspersky Virusscaner lub Dr.Web Cure It!
gdy będą wirusy pokaż raport (po zakończeniu skanowania Plik -> Zapisz listę raportu)

pobierz MalwareByte's
:arrow: Klikasz "Skanuj" :arrow: Wybierasz dyski i skanujesz :arrow: jak jakieś będą to Usuń i pokaż raport
Desktop: AMD 1,8ghz, 1GB RAM, graf: Gforce2 FX5200
PG K8-755-A2/ESC WINDOWS XP Pro 5.1.2600 SP 3, 80GB, DVD SH-S182D
Laptop: Toshiba Portege M300
net: 3Mb/1,5Mb
KLIK Pomogłem? Daj +
Image
Awatar użytkownika
AJAN
Aktywny w piśmie
Aktywny w piśmie
 
Posty: 810
Dołączenie: 07 Lis 2008, 00:10
Miejscowość: 49°37'30.12"N, 20°41'44.13"E
Pochwały: 62

Re: Problem z RootKitem C:\WINDOWS\system32\x

Postprzez chyllas » 24 Lip 2009, 19:40

PostUA: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.9.1.1) Gecko/20090715 Firefox/3.5.1


Przepraszam.. ale nie chciałem zakładać takiego samego tematu..
http://wklej.org/id/125535/ raport z kasperskiego
http://wklej.org/id/125616/ log z Malwarebytes
Proszę o sprawdzenie.
chyllas
Forumowicz
Forumowicz
 
Posty: 4
Dołączenie: 23 Lip 2009, 20:20

Re: Problem z RootKitem C:\WINDOWS\system32\x

Postprzez AJAN » 24 Lip 2009, 21:20

PostUA: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.9.0.12) Gecko/2009070611 Firefox/3.0.12


Byłeś proszono o usunięcie to co znajdzie Malware a Ty:
No action taken.

Przeskanuj jeszcze raz Malware i usuń

Dodatkowo przeskanuj Dr.Web!
Desktop: AMD 1,8ghz, 1GB RAM, graf: Gforce2 FX5200
PG K8-755-A2/ESC WINDOWS XP Pro 5.1.2600 SP 3, 80GB, DVD SH-S182D
Laptop: Toshiba Portege M300
net: 3Mb/1,5Mb
KLIK Pomogłem? Daj +
Image
Awatar użytkownika
AJAN
Aktywny w piśmie
Aktywny w piśmie
 
Posty: 810
Dołączenie: 07 Lis 2008, 00:10
Miejscowość: 49°37'30.12"N, 20°41'44.13"E
Pochwały: 62

Następna

Powróć do Bezpieczeństwo

Kto jest na forum

Zarejestrowani użytkownicy: Brak zarejestrowanych użytkowników