Logi, zabezpieczenie komputera, danych. Programy antywirusowe antyspyware, firewall itp.

Regulamin forum

1. Każdy temat powinien odzwierciedlać treść wątku.
2. W przypadku wklejania logów; należy je wykonać od razu przynajmniej z dwóch narzędzi: FRST oraz z GMER
3. Wszelkie logi proszę publikować na przeznaczonych do tego stronach a w poście wklejać tylko link.
4. Nie wskazane jest skracanie logów, należy wkleić cały - od początku, do końca.
5. Nie wskazane jest podczepianie się do tematów innych użytkowników - proszę założyć nowy temat w dziale Bezpieczeństwo, ułatwi to pomoc sprawdzającemu.
6. Osoby nie posiadające odpowiedniej wiedzy, nie powinny sprawdzać logów, ponieważ grozi to poważnym uszkodzeniem systemu lub aplikacji zainstalowanych na komputerze.
7. Należy dokładnie opisać problem, występujące objawy oraz wszelkie podjęte działania.
8. Każdy skrypt jest unikatowy, napisany dla każdego przypadku z osobna, więc nie może być stosowany przez innych.
9. W przypadku zamieszczenia zrzutu ekranu (screenshot'a) proszę korzystać z zewnętrznego serwisu oferującego hosting zdjęć.
Wyślij odpowiedź

Avast pokazuje komunikat, że znalazł Win32:Malwere-gen

01 Lis 2010, 23:56

Witam,
mam problem z pewnym wirusem, Avast pokazuje mi komunikat, że znalazł Win32:Malwere-gen. Każe mu go usunąc i komunikat znowu się pojawia. Tak można przez cały dzień. Mam Windows 7 Ultimate x64.Wykonałam tylko log z OTL bo ten drugi nie działa na x64.

log z OTL:
http://www.wklej.eu/index.php?id=a9938d47b7

Re: Proszę o pomoc w pozbyciu się wirusa

02 Lis 2010, 09:40

Na początek użyj TDSSKiller -> http://support.kaspersky.com/viruses/so ... =208280684 i podaj log z niego.

Następnie uruchom OTL -> w oknie Własne opcje skanowania/skrypt wklej:
:OTL
SRV:64bit: - File not found [On_Demand | Stopped] -- C:\Windows\SysNative\GameMon.des -- (npggsvc)
DRV:64bit: - File not found [Kernel | Boot | Stopped] -- C:\Windows\SysNative\drivers\ncaaekvq.sys -- (xdvlndaokodwck)
DRV:64bit: - File not found [Kernel | On_Demand | Stopped] -- C:\Windows\SysNative\npptNT2.sys -- (NPPTNT2)
DRV:64bit: - File not found [Kernel | Boot | Stopped] -- C:\Windows\SysNative\drivers\sxmun.sys -- (gindnvuzvnt)
DRV - [2010-10-28 16:11:53 | 000,044,800 | ---- | M] () [Kernel | Boot | Stopped] -- C:\Windows\system32\drivers\obathcesgtebm.sys -- (slhbedyiucua)
DRV - [2010-10-28 16:11:53 | 000,044,800 | ---- | M] () [Kernel | Boot | Stopped] -- C:\Windows\system32\drivers\hqdwweg.sys -- (knsqgigiord)
O4 - HKU\.DEFAULT..\Run: [DAT10BA.tmp.exe] C:\Windows\TEMP\DAT10BA.tmp.exe ()
O4 - HKU\.DEFAULT..\Run: [DAT4CB9.tmp.exe] C:\Windows\TEMP\DAT4CB9.tmp.exe ()
O4 - HKU\S-1-5-18..\Run: [DAT10BA.tmp.exe] C:\Windows\TEMP\DAT10BA.tmp.exe ()
O4 - HKU\S-1-5-18..\Run: [DAT4CB9.tmp.exe] C:\Windows\TEMP\DAT4CB9.tmp.exe ()
O4 - HKU\S-1-5-21-3774848447-3132507438-690786228-1001..\Run: [AdobeBridge] File not found
O4 - HKU\S-1-5-19..\RunOnce: [mctadmin] C:\Windows\SysWow64\mctadmin.exe File not found
O4 - HKU\S-1-5-20..\RunOnce: [mctadmin] C:\Windows\SysWow64\mctadmin.exe File not found

:Files
C:\Windows\tasks\At*.job
C:\ProgramData\XT6i88Ej.exe
C:\ProgramData\Qqf032A2.dat
C:\Users\Paulinka\AppData\Local\Temp*.html
C:\Windows\SysWow64\drivers\obathcesgtebm.sys
C:\Windows\SysWow64\drivers\hqdwweg.sys
C:\Windows\Fonts\XJp44.com
C:\Windows\SysWow64\drivers\str.sys

:Reg
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run]
"AdobeAAMUpdater-1.0"=-
"HotKeysCmds"=-
"IgfxTray"=-
"Persistence"=-
"AdobeCS5ServiceManager"=-
"GrooveMonitor"=-
"SwitchBoard"=-

:Commands
[emptytemp]

Klikasz Wykonaj skrypt. Dajesz log z usuwania + nowe logi z OTL (nie zapomnij tym razem o logu Extras).

Re: Proszę o pomoc w pozbyciu się wirusa

02 Lis 2010, 21:16

Przede wszystkim dziękuję za odpowiedź.....i podaję linki do logów:

Log z TDSSKiller:
http://www.wklej.eu/index.php?id=c763da3f8e

Log z OTL po tym procesie własnego skanowania (czyli log z usuwania):
http://www.wklej.eu/index.php?id=f05efac5cc

Log z OTL nowy:
http://www.wklej.eu/index.php?id=5f24bc4771

Log z OTL nowy- Extras:
http://www.wklej.eu/index.php?id=64f7d80c4d

Re: Proszę o pomoc w pozbyciu się wirusa

02 Lis 2010, 21:30

Nawet dobrze to wygląda. Zrób jeszcze dla pewności nowy skan TDSSKiller i podaj log z niego, bo chcę wiedzieć, czy zrobił porządek w mbr.

Re: Proszę o pomoc w pozbyciu się wirusa

02 Lis 2010, 21:46

Log z TDSSKiller:
http://www.wklej.eu/index.php?id=5ae02760e7

Re: Proszę o pomoc w pozbyciu się wirusa

02 Lis 2010, 21:50

Mam pytanie bardzo istotne- czy mogę korzystać ze wszystkich e-maili i gg na starych hasłach czy powinnam założyć wszystko od nowa?

Re: Proszę o pomoc w pozbyciu się wirusa

02 Lis 2010, 23:05

Mam pytanie bardzo istotne- czy mogę korzystać ze wszystkich e-maili i gg na starych hasłach czy powinnam założyć wszystko od nowa?

Jeśli korzystałaś z tych haseł w czasie, gdy komputer był już zainfekowany to dobrze by było je pozmieniać.

W logach nic więcej nie widać.

W OTL kliknij Sprzątanie

Przeczyść dysk oraz rejestr CCleaner

Wyłącz i włącz przywracanie systemu na wszystkich dyskach -> Instrukcja

Wykonaj pełne skanowanie Malwarebytes' Anti-Malware - jeśli coś znajdzie usuń i daj raport

Zainstaluj najnowszą wersję Avasta -> http://www.instalki.pl/programy/downloa ... virus.html

Re: Proszę o pomoc w pozbyciu się wirusa

03 Lis 2010, 01:37

Malwarebytes' Anti-Malware wykrył 3 rzeczy, więc podaję loga:
http://www.wklej.eu/index.php?id=97015fd67d

Mam już Avasta- czy wystarczy, że zrobiłam aktualizację, czy lepiej ściągnąć nową wersję?

Re: Avast pokazuje komunikat, że znalazł Win32:Malwere-gen

03 Lis 2010, 16:44

Ok, możesz jeszcze opróżnić kwarantannę Malwarebytes.

Mam już Avasta- czy wystarczy, że zrobiłam aktualizację, czy lepiej ściągnąć nową wersję?

Wiem, że masz, ale w starej wersji 4. Teraz mamy już wersję 5, więc odinstaluj tego starego (możesz się do tego posłużyć tym narzędziem -> http://www.avast.pl/index.php/strony/12) i zainstaluj najnowszą wersję.

Re: Avast pokazuje komunikat, że znalazł Win32:Malwere-gen

03 Lis 2010, 19:56

Odinstalowalam starego Avasta wedle instrukcji, potem uruchomiłam ponownie komputer i zainstalowałam nowego Avasta.
Po może minucie wyskoczyło mi "Alert usługi WindowsDefender: TrojanDownloader:Unruy.H"
Więc sądzę, że znowu mam wirusa:(((

Oto log:
http://www.wklej.eu/index.php?id=91b1e89c9a

Bardzo proszę ponownie o pomoc.

Re: Avast pokazuje komunikat, że znalazł Win32:Malwere-gen

03 Lis 2010, 19:59

Extras:
http://www.wklej.eu/index.php?id=70be70cc97

Re: Avast pokazuje komunikat, że znalazł Win32:Malwere-gen

03 Lis 2010, 21:38

Faktycznie, tylko skąd to dziadostwo wlazło...

Uruchom OTL -> w oknie Własne opcje skanowania/skrypt wklej:
:OTL
PRC - [2010-11-03 18:35:56 | 000,078,340 | ---- | M] () -- C:\ProgramData\XT6i88Ej.exe
PRC - [2010-11-03 18:35:56 | 000,078,340 | ---- | M] () -- C:\Users\Paulinka\AppData\Local\Temp\hki182.exe
SRV:64bit: - File not found [Auto | Stopped] -- C:\Program Files\Alwil Software\Avast4\aswUpdSv.exe -- (aswUpdSv)
SRV - [2010-10-31 18:05:41 | 000,100,356 | ---- | M] () [On_Demand | Stopped] -- C:\Program Files (x86)\Common Files\Adobe\SwitchBoard\SwitchBoard.exe -- (SwitchBoard)

:Files
C:\ProgramData\XT6i88Ej.exe
C:\Users\Paulinka\AppData\Local\Temp\hki182.exe
C:\ProgramData\XT6i88Ej.exe_

:Commands
[clearallrestorepoints]
[emptytemp]

Klikasz Wykonaj skrypt. Dajesz log z usuwania + nowe logi z OTL.

Re: Avast pokazuje komunikat, że znalazł Win32:Malwere-gen

03 Lis 2010, 22:12

Log z OTL z usuwania:
http://www.wklej.eu/index.php?id=d414c7a2d3

Nowe logi z OTL:
zwykły:
http://www.wklej.eu/index.php?id=f8be51b193

extras:
http://www.wklej.eu/index.php?id=4f1db7e710

Re: Avast pokazuje komunikat, że znalazł Win32:Malwere-gen

03 Lis 2010, 22:22

Ok, usunięte.

W OTL kliknij Sprzątanie

Zrób także dla pewności skan ESET Online Scanner -> http://www.eset.pl/onlinescan

Re: Avast pokazuje komunikat, że znalazł Win32:Malwere-gen

03 Lis 2010, 22:38

Dziękuję serdecznie...
sprzątanie zrobione, a co do ESET Online Scanner to na stronie jest kilka wersji testowych (darmowych)- czy wszystko jedno, którą ściągnę, czy któraś z nich jest szczególnie polecana?

Pytam, ponieważ po naciśnięciu ESET Online Scanner wyskakuje mi tylko umowa licencyjna (drobnym drukiem), zgadzam się, ale dalej nic się nie dzieje.
Ostatnio edytowany przez Pola, 03 Lis 2010, 22:44, edytowano w sumie 1 raz
Wyślij odpowiedź