TA STRONA UŻYWA COOKIE. Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianie ustawień cookie w przeglądarce. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Od dnia 25.05.2018 r. na terenie Unii Europejskiej wchodzi w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. Prosimy o zapoznanie się z polityką prywatności oraz regulaminem serwisu  [X]

Avast wykrył Win32:Rootkit-gen. Po kliknięciu na dyski nie..

Logi, zabezpieczenie komputera, danych. Programy antywirusowe antyspyware, firewall itp.
Regulamin forum
1. Każdy temat powinien odzwierciedlać treść wątku.
2. W przypadku wklejania logów; należy je wykonać od razu przynajmniej z dwóch narzędzi: FRST oraz z GMER
3. Wszelkie logi proszę publikować na przeznaczonych do tego stronach a w poście wklejać tylko link.
4. Nie wskazane jest skracanie logów, należy wkleić cały - od początku, do końca.
5. Nie wskazane jest podczepianie się do tematów innych użytkowników - proszę założyć nowy temat w dziale Bezpieczeństwo, ułatwi to pomoc sprawdzającemu.
6. Osoby nie posiadające odpowiedniej wiedzy, nie powinny sprawdzać logów, ponieważ grozi to poważnym uszkodzeniem systemu lub aplikacji zainstalowanych na komputerze.
7. Należy dokładnie opisać problem, występujące objawy oraz wszelkie podjęte działania.
8. Każdy skrypt jest unikatowy, napisany dla każdego przypadku z osobna, więc nie może być stosowany przez innych.
9. W przypadku zamieszczenia zrzutu ekranu (screenshot'a) proszę korzystać z zewnętrznego serwisu oferującego hosting zdjęć.

Avast wykrył Win32:Rootkit-gen. Po kliknięciu na dyski nie..

Postprzez maggott » 04 Kwi 2010, 16:20

PostUA: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.9.2.3) Gecko/20100401 Firefox/3.6.3 (.NET CLR 3.5.30729)


Witam
Avast wykrył Win32:Rootkit-gen.
Po kliknięciu na dyski nie odpalają się.
proszę o przeanalizowanie logów

http://www.wklej.eu/index.php?id=5ecfd84268
http://wklej.eu/index.php?id=1375336315
maggott
Forumowicz
Forumowicz
 
Posty: 6
Dołączenie: 04 Kwi 2010, 14:41

Re: sprawdzenie logów

Postprzez mateo8898 » 04 Kwi 2010, 18:22

PostUA: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.9.2.3) Gecko/20100401 Firefox/3.6.3


FlashGet do przeinstalowania bo Combofix się do niego dobrał. Zresztą nie używamy go na własną rękę, bo może to mieć przykre skutki.
Odinstaluj AskToolbar.

Wylecz pamięci przenośne Flash Disinfector lub sformatuj

Wklej do notatnika:
Kod: Zaznacz wszystko
Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run]
"HP Software Update"=-
"Cpqset"=-
"UpdateManager"=-
"SunJavaUpdateSched"=-
"Adobe Reader Speed Launcher"=-
"Adobe ARM"=-
"QuickTime Task"=-
"iTunesHelper"=-

Plik -> Zapisz jako -> Ustaw rozszerzenie z TXT na Wszystkie pliki -> zapisz pod nazwą FIX.REG -> uruchom utworzony plik i potwierdź

Pobierz The Avenger w pole Input script here wklej poniższy tekst:

Kod: Zaznacz wszystko
Files to delete:
c:\documents and settings\Rafal\Menu Start\Programy\Autostart\TFPANEL.exe
c:\windows\Tasks\AppleSoftwareUpdate.job
c:\windows\Tasks\Scheduled Update for Ask Toolbar.job

klikasz Execute -> Potwierdzasz i zgadzasz się na restart klikając OK.
Po wykonaniu wklej raport na forum C:\avenger.txt + logi z OTL
Awatar użytkownika
mateo8898
Moderator
Moderator
 
Posty: 15377
Dołączenie: 15 Maj 2009, 14:55
Pochwały: 966

Re: sprawdzenie logów

Postprzez maggott » 04 Kwi 2010, 19:33

PostUA: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.9.2.3) Gecko/20100401 Firefox/3.6.3 (.NET CLR 3.5.30729)


maggott
Forumowicz
Forumowicz
 
Posty: 6
Dołączenie: 04 Kwi 2010, 14:41

Re: sprawdzenie logów

Postprzez maggott » 04 Kwi 2010, 20:05

PostUA: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.9.2.3) Gecko/20100401 Firefox/3.6.3 (.NET CLR 3.5.30729)


Zapomniałem dodać, że widzi już dyski.
Dzięki
maggott
Forumowicz
Forumowicz
 
Posty: 6
Dołączenie: 04 Kwi 2010, 14:41

Re: sprawdzenie logów

Postprzez mateo8898 » 04 Kwi 2010, 21:36

PostUA: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.9.2.3) Gecko/20100401 Firefox/3.6.3


Jeszcze kilka drobiazgów.

Uruchom OTL -> w oknie Custom Scans/Fixes wklej:
:OTL
IE - HKU\S-1-5-21-329068152-573735546-725345543-1004\..\URLSearchHook: {00000000-6E41-4FD3-8538-502F5495E5FC} - C:\Program Files\Ask.com\GenericAskToolbar.dll File not found
FF - prefs.js..browser.search.defaultengine: "Ask.com"
FF - prefs.js..browser.search.defaultenginename: "Ask.com"
FF - prefs.js..browser.search.order.1: "Ask.com"
FF - prefs.js..extensions.enabledItems: [email protected]:1.1.1.0014
FF - prefs.js..extensions.enabledItems: [email protected]:3.5.0.145
FF - prefs.js..keyword.URL: "http://supertoolbar.ask.com/redirect?client=ff&src=kw&tb=PTV&o=15184&locale=en_US&q="
[2010-02-18 13:53:49 | 000,000,000 | ---D | M] -- C:\Documents and Settings\Rafal\Dane aplikacji\Mozilla\Firefox\Profiles\wz8qasm1.default\extensions\[email protected]
[2010-03-20 18:03:50 | 000,000,000 | ---D | M] -- C:\Documents and Settings\Rafal\Dane aplikacji\Mozilla\Firefox\Profiles\wz8qasm1.default\extensions\[email protected]
[2010-03-20 18:03:51 | 000,002,426 | ---- | M] () -- C:\Documents and Settings\Rafal\Dane aplikacji\Mozilla\Firefox\Profiles\wz8qasm1.default\searchplugins\askcom.xml
[2009-11-04 23:11:50 | 000,002,059 | ---- | M] () -- C:\Documents and Settings\Rafal\Dane aplikacji\Mozilla\Firefox\Profiles\wz8qasm1.default\searchplugins\daemon-search.xml
O2 - BHO: (Ask Toolbar) - {D4027C7F-154A-4066-A1AD-4243D8127440} - C:\Program Files\Ask.com\GenericAskToolbar.dll File not found
O3 - HKLM\..\Toolbar: (no name) - - No CLSID value found.
O3 - HKLM\..\Toolbar: (DAEMON Tools Toolbar) - {32099AAC-C132-4136-9E9A-4E364A424E17} - C:\Program Files\DAEMON Tools Toolbar\DTToolbar.dll ()
O3 - HKLM\..\Toolbar: (Ask Toolbar) - {D4027C7F-154A-4066-A1AD-4243D8127440} - C:\Program Files\Ask.com\GenericAskToolbar.dll File not found
O3 - HKU\S-1-5-21-329068152-573735546-725345543-1004\..\Toolbar\ShellBrowser: (no name) - {B2847E28-5D7D-4DEB-8B67-05D28BCF79F5} - No CLSID value found.
O3 - HKU\S-1-5-21-329068152-573735546-725345543-1004\..\Toolbar\WebBrowser: (DAEMON Tools Toolbar) - {32099AAC-C132-4136-9E9A-4E364A424E17} - C:\Program Files\DAEMON Tools Toolbar\DTToolbar.dll ()

:Files
C:\Program Files\DAEMON Tools Toolbar

:Reg
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Uninstall]
"{86D4B82A-ABED-442A-BE86-96357B70F4FE}"=-
[-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Uninstall\DAEMON Tools Toolbar]

:Commands
[emptytemp]

Klikasz Run Fix. Dajesz log z usuwania + nowe logi z OTL


Autor postu otrzymał pochwałę
Awatar użytkownika
mateo8898
Moderator
Moderator
 
Posty: 15377
Dołączenie: 15 Maj 2009, 14:55
Pochwały: 966

Re: sprawdzenie logów

Postprzez maggott » 05 Kwi 2010, 12:19

PostUA: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.9.2.3) Gecko/20100401 Firefox/3.6.3


maggott
Forumowicz
Forumowicz
 
Posty: 6
Dołączenie: 04 Kwi 2010, 14:41

Re: sprawdzenie logów

Postprzez mateo8898 » 05 Kwi 2010, 19:03

PostUA: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.9.2.3) Gecko/20100401 Firefox/3.6.3


Uruchom OTL -> w oknie Custom Scans/Fixes wklej:
:OTL
IE - HKU\S-1-5-21-329068152-573735546-725345543-1004\SOFTWARE\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.ask.com?o=15187&l=dis
O3 - HKU\S-1-5-21-329068152-573735546-725345543-1004\..\Toolbar\WebBrowser: (no name) - {B2847E28-5D7D-4DEB-8B67-05D28BCF79F5} - No CLSID value found.

:Reg
[-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Uninstall\DAEMON Tools Toolbar]

Klikasz Run Fix. Następnie:

W OTL kliknij CleanUp

Przeczyść dysk oraz rejestr CCleaner

Wyłącz i włącz przywracanie systemu na wszystkich dyskach -> Instrukcja

Wykonaj pełne skanowanie Malwarebytes' Anti-Malware - jeśli coś znajdzie usuń i daj raport

Zainstaluj najnowszą wersję Avasta -> http://www.instalki.pl/programy/downloa ... virus.html

Zainstaluj tą poprawkę -> http://download.microsoft.com/download/ ... 86-PLK.exe


Autor postu otrzymał pochwałę
Awatar użytkownika
mateo8898
Moderator
Moderator
 
Posty: 15377
Dołączenie: 15 Maj 2009, 14:55
Pochwały: 966

Re: sprawdzenie logów

Postprzez maggott » 05 Kwi 2010, 23:11

PostUA: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.9.2.3) Gecko/20100401 Firefox/3.6.3


OK zrobione
Z ciekawostek po CleanUp W OTL i restarcie zniknął log z tego programu jak i sam program z pulpitu
logi z Malwarebytes' Anti-Malware
http://www.wklej.eu/index.php?id=e528276e79

Tak poza tym dzięki za poświęcenie czasu i za pomoc.
maggott
Forumowicz
Forumowicz
 
Posty: 6
Dołączenie: 04 Kwi 2010, 14:41

Re: sprawdzenie logów

Postprzez mateo8898 » 06 Kwi 2010, 10:03

PostUA: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.9.2.3) Gecko/20100401 Firefox/3.6.3


Z ciekawostek po CleanUp W OTL i restarcie zniknął log z tego programu jak i sam program z pulpitu

Tak miało być :)

Poza tym powinno być ok.
Awatar użytkownika
mateo8898
Moderator
Moderator
 
Posty: 15377
Dołączenie: 15 Maj 2009, 14:55
Pochwały: 966

Re: sprawdzenie logów

Postprzez maggott » 06 Kwi 2010, 11:34

PostUA: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.9.2.3) Gecko/20100401 Firefox/3.6.3


Jeszcze raz dzięki wszystko hula aż miło
maggott
Forumowicz
Forumowicz
 
Posty: 6
Dołączenie: 04 Kwi 2010, 14:41


Powróć do Bezpieczeństwo

Kto jest na forum

Zarejestrowani użytkownicy: Bing [Bot], Majestic-12 [Bot]