TA STRONA UŻYWA COOKIE. Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianie ustawień cookie w przeglądarce. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Od dnia 25.05.2018 r. na terenie Unii Europejskiej wchodzi w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. Prosimy o zapoznanie się z polityką prywatności oraz regulaminem serwisu [X]
Chciałbym się dowiedzieć, co jest potrzebne do zamontowania II dysku twradego do komputera (nie konieccznie musi od być w środku komputera). Jestem w tym temacie zielony ldatego też proszę o rady czy coś w tym rodzaju. Czy do tego byłyby potrzebne jakieś sterowniki? I czy jest to możliwe przy komputerze z dość starymi podzespołami, ale jednak swoją wydajność jako tako posiada.
Jeżeli posiadasz komputer stacjonarny to najlepiej zamontować w nim drugi dysk wewnętrzny. Jeżeli chcesz takowy zakupić i jesteś zielony w tych sprawach najlepiej udaj się do sklepu komputerowego i przy zakupie poproś o zamontowanie.
Jest też inne wyjście zarówno dla posiadaczy komputerów PC jak i laptopów, dysk zewnętrzny pod USB. Bardzo wygodna sprawa - podłączasz pod port jak pendrive.
A co jest lepsze? Pod USB czy wewnątrz? Czy do podłączenia do USB są potrzebne jakieś sterowniki czy dodatkowe programy? Czy trzeba grzebać z BIOS-ie? Co jest tańsze ?
Dysk pod USB z pewnością będzie droższy. Nie wymaga za to żadnych sterowników (w przypadku XP lub Vista). Po prostu podłączasz go pod port USB i po chwili masz dostęp do powierzchni dyskowej. Zaletą tego rozwiązania jest jego mobilność, tzn. możesz w każdej chwili odłączyć go od swojego komputera i udać się do kolegi aby wymienić dane (np. filmy czy muzykę)
A czy każdy dysk da się podłączyć pod USB za pomocą jakiegoś kabla (mam tu na myśli starszy model SATA? )? Nie chodzi mi tu oczywiście o zwykłe pamięci flash tylko normalny dysk komputerowy.