Bardzo często zdarza się, że potrzebujemy znaleźć jakiś plik w komputerze poprzez opcję "Otwórz". Nierzadko jesteśmy niezadowoleni z tego, że aby dostać się do porządanego folderu, w którym przechowujemy ważne pliki musimy kilkakrotnie wybierać lokalizację. Nie jest wygodne ciągłe klikanie na foldery i szukanie tego odpowiedniego. Podobnie rzecz ma się z zapisywaniem plików. Nie każdy musi przecież zapisywać wszystko chociaż by w Moich dokumentach, zamist tego można stworzyć sobie osobny folder na dysku i tam przechowywać/zapisywać pliki. Dostęp do takiego folderu z poziomu menu "zapisz jako" jest uciążliwy. Na szczęście istnieje sposób, aby jednocześnie mieć pod ręką wybrany folder bez potrzeby jego znajdowania oraz urozmaicić nieco swoje menu "zapisz jako"/"otwórz". Przedstawię sposób edycji tychże menu. Zaznaczam, że wykonane operacje odzwierciedlają się jednocześnie w oby dwóch menu, nie ma więc potrzeby wykonywania tego oddzielnie. Zapraszam do zapoznania się:
Standardowo menu wygląda mniej więcej tak:
[obrazek nie jest już dostępny]
Jesteśmy w stanie dodać w to menu swój własny folder, tudzież usunąc istniejące. Ważne jest, aby nie przekroczyć liczby 5 pozycji, gdyż więcej po prostu nam się nie wyświetli.
Aby ułatwić sobie pracę, wchodzimy kolejno:
1) Start ~> Uruchom ~> "regedit"
2) Rozwijamy kolejno gałęzie: HKEY_CURRENT_USER ~> Software ~> Microsoft ~> Windows ~> CurrentVersion ~> Policies
3) Tworzymy nowy podklucz o nazwie "ComDlg32"
4) Tworzymy kolejny podklucz, tym razem jego nazwą będzie "Placesbar"
Powinno to wyglądać następująco:
[obrazek nie jest już dostępny]
Aby dodać własny folder w menu wykonujemy następujące czynności:
1) Klikamy na klucz "Placesbar"
2) Tworzymy nową wartość o nazwie "Place0"
3) W polu Dane wartości wpisujemy ścieżkę dostępu do folderu, który ma być później widoczny, np. "C:\Documents and Settings\ADMIN\Pulpit\XXX\YYY\ZZZ"
4) Zamykamy rejestr i sprawdzamy efekt, który powinien wyglądać mniej więcej tak:
[obrazek nie jest już dostępny]
Okazuje się, iż Windows utworzył nam folder, ale zniknęły poprzednie pozycje. Dla tych, którym nie potrzebne były takie pozycje jak Mój komputer czy Moje dokumenty mogą dodać kolejne w ten sam sposób, zmieniając tylko nazwę wartości na "Place1" itd... oraz oczywiście ścieżkę dostępu.
Aby dodać utracone pozycje lub też dodać inne pozycje, których znalezienie ścieżek dostępu zajęło by trochę czasu należy dodać do listy wartości DWORD; nazewnictwo wartości nie ulega zmianie, tak więc, np. "Place2". Przedstawię kolejno te najpopularniejsze:
0 - Pulpit
1 - Internet Explorer
5 - Moje dokumenty
11 - Mój komputer
21 - Cookies
22 - Historia
A - Kosz
6 - Ulubione
7 - Autostart
Należy pamiętać, że możemy dodać tylko i wyłącznie 5 pozycji. Reszta nie będzie wyświetlana i nie pomoże rozciągnięcie okna.
Po dodaniu pozostałych pozycji winno wyglądać to tak:
[obrazek nie jest już dostępny]
[obrazek nie jest już dostępny]
Aby powrócić do "fabrycznych ustawień" menu należy usunąć podklucz "ComDlg32".
Zezwalam na wykorzystywanie poradnika do celów naukowych i dydaktycznych