Tutoriale, poradniki związane z zabezpieczeniem komputera oraz danych. Bezpieczeństwo komputera w sieci.
Wyślij odpowiedź

F-Secure Internet Security - filtrowanie spamu

27 Sie 2014, 13:32

Oprogramowanie F-Secure Internet Security ma domyślnie wyłączoną opcję filtrowania spamu, a co za tym idzie nie "doczepia" etykiety [SPAM] do wiadomości uznanych za niechciane. W przypadku posiadania wielu skrzynek skonfigurowanych w programach pocztowych typu Mozilla Thunderbird, czy Microsoft Outlook dołączanie odpowiedniej etykiety może znacznie ułatwić masowe zarządzanie e-mailami.

Jak zatem włączyć opcję filtrowania w F-Secure Internet Security? Poniżej krótki poradnik.

1. Przez główne okno programu wchodzimy do ustawień

F-Secure-IS-ustawnienia.jpg
F-Secure Internet Security ustawienia
F-Secure-IS-ustawnienia.jpg (100.38 KiB) Obejrzany 17323 razy


2. Z lewego menu wybieramy Filtrowanie spamu

Filtrowanie-spamu.jpg
Filtrowanie spamu
Filtrowanie-spamu.jpg (82.74 KiB) Obejrzany 17323 razy


3. Włączamy daną funkcję i zaznaczamy "Oznacz spam etykietą [SPAM] ..."

wlacz-filtrowanie-spamu.jpg
Włączenie filtrowania spamu
wlacz-filtrowanie-spamu.jpg (93.06 KiB) Obejrzany 17323 razy


W programie pocztowym niechciane wiadomości powinny zostać odpowiednio oznaczone. Poniżej screen z Mozilla Thunderbird.

Thunderbird-spam.jpg
Mozilla Thunderbird oznaczenie spamu
Thunderbird-spam.jpg (45.75 KiB) Obejrzany 17323 razy


Aby tego typu wiadomości były automatycznie przenoszone do wybranego folderu, należy odpowienio skonfigurować klienta pocztowego. Dokładny opis dla poszczególnego programu można znaleźć klikając na "Instrukcje dotyczące tworzenia reguł filtrowania..." (Ustawnienia-> Filtrowanie spamu). Link widoczny na screenie nr 2 oraz 3

W tzw. Helpie rozwinięte są następujące tematy:

Blokowanie spamu w programie Poczta systemu Windows
Blokowanie spamu w programie Microsoft Outlook
Blokowanie spamu w programach Mozilla Thunderbird i Eudora OSE
Blokowanie spamu w programie Opera
Wyślij odpowiedź