Tutaj możecie pisać o czym się tylko podoba, tematyka dowolna... niekoniecznie związana z oprogramowaniem.
Wyślij odpowiedź

Intrukcja obsługi do VW Sharana po Polsku

19 Maj 2008, 22:08

Witam. Zostałem dziś szczęśliwym nabywcą VW Sharana z 99 roku 1,9TDI 110KM ;) Wóz sprowadzony zza Odry no i mam instrukcje obsługi ale w języku niemieckim. Poszukuje w języku POLSKIM. Znalazłem w języku angielskim, mnie to pasuje ale głównym użytkownikom samochodu - moim rodzicom - nie :P

Widziałem na torrenty kropka org do pobrania, ale nie dość, że nie korzystam z torrentów to brak seedów :/ Może ktoś ma, to byłbym wdzięczny za wrzut na sendspace.pl najlepiej... z rapida ostatnio 10 minut probowalem rozszyfrowac czy to kotek czy piesek na literce xD.

19 Maj 2008, 22:19

szukałem w swoich źródłach i nic nie znalazłem jedynie na torrentach :/ i brak seedów.

Fakt, ze silnik 1.9TDI -zajebisty nie do zajechania, niestety co 100tys trzeba robic remont turbiny :/ -Niunka miała niegdyś chyba Sharana
Ostatnio edytowany przez kukaszr, 19 Maj 2008, 22:26, edytowano w sumie 1 raz

19 Maj 2008, 22:22

kukaszr napisał(a):fakt, ze silnik 1.9TDI -zajebisty nie do zajechania...



Tu bym mógłbym podyskutować czy takie nie do zajebania..... silniki tdi mają za dużo elektroniki która się strasznie sra..... przez co prowadzi do nietanich awarii silnika. Dobre i nie do zajebania to są stare dissle :) , tyle że są wolniejsze od żółwia :D.

19 Maj 2008, 22:30

destyny napisał(a):
kukaszr napisał(a):fakt, ze silnik 1.9TDI -zajebisty nie do zajechania...



Tu bym mógłbym podyskutować czy takie nie do zajebania..... silniki tdi mają za dużo elektroniki która się strasznie sra..... przez co prowadzi do nietanich awarii silnika. Dobre i nie do zajebania to są stare dissle :) , tyle że są wolniejsze od żółwia :D.


Zgodze się co do dużej ilości elektroniki... ale jeszcze tyle elektroniki nie mialy samochody w 99 roku ;)


kukaszr, właśnie mi sie przypomniało ze niunka pisala kiedys o sharanie dlatego dalem temat z nadzieja ze ma i instr. obsl po polsku. Chociaz wątpie bo mieszka w niemczech to i niemca zna jak polski :P A co do turbiny to powiem Ci za nie całe 48 tys km, bo narazie na liczniku troche ponad 152 tys ;) Ja, znaczy rodzice, mamy jeszcze tego TDI wzmocnionego dlatego 110KM bo zwykly ma bodaj 90. Jeździ się super. Mam jeszcze Siene z tego samego rocznika i nawet miesiąca, ale 1.2 75KM w benzynie, ale to w Sharanie mie sie zaj... podoba :] No i ten niepodrabialny głos volkswagenowskiego silnika :D Chodzi mi o taki jakby "klekot". To coś pięknego :D Jak w starymm golfie II mojego sąsiada sprzed kilku lat :P ehh.

20 Maj 2008, 06:19

E tam wzmocniony :).

90 koni miały TDI z czerwonym I
110 koni miały TDI z czerwonym DI
a coś koło 130?(nie pamiętam już dobrze) z całym czerwonym TDI :).


Generalnie rzecz biorąc są to te same silniki co w audi i skodach różnią się jedynie szczegółami no i plastikową obudową :).

W sumie masz racje te z 99 roku nie miały jeszcze aż tyle tej elektroniki, ale miały już sterowniki pompy paliwa, czujniki położenia wałów, pompy wstępnego podawania paliwa i wiele wiele innych.


Ale przyznać trzeba że jak się będzie o niego dbało to powinien jeździć i jeździć, nie lej do niego jakiegoś gówna tylko paliwko na sprawdzonych stacjach :), wymieniaj rozrząd jak będzie trzeba i nie oszczędzaj na dobrym oleju do silnika :). Osobiście polecam olej firmy Texaco , bo mobil zszedł na psy odkąd jest rozlewany w Polsce.....


EDIT:

Może to Ci pomoże KLIK (nie sprawdziłem czy po polsku bo nie mam czasu ściągnąć do roboty trzeba iść).

20 Maj 2008, 11:26

A mam i Sharana i instrukcje,ale niestety po polsku.

A co do samego auta jak na prawie dwie tony 110km , b.malooo
Poza paroma drobiazgami jak np ergonomia wnetrza,za malo schowkow,uchwytow, lamia sie pokrywy lusterek na oslonkach przeciwslonecznych,glosna wentylacja,bardzo mocno i szybko nagrzewajace sie wnetrze (lato).
Slaba widocznosc do tylu (prawa strona) , za mala regulacja lusterka.
Co okolo 150tys wymiana drazkow i koncowek kierowniczych.
Schiebedach tez mi sie pare razy zablokowal a na koniec przestawil,zamknac sie dal,ale nie moge ani otwierac ani uchylac gora.
Nie wiem jak w innych , ale u mnie bardzo slychac tylne opony (265/45R17)
U mnie byla jeszcze wymiana skrzyni biegow,ale ja mam w automacie.(kosztowna sprawa)
Pozatym autko bardzo fajne,wyglad super,wygodny,dobrze sie prowadzi,nie przechyla na zakretach,bardzo dobrze trzyma sie drogi,chodz troche slabo sie zbiera,moglo by byc lepiej nawet na automacie.
Bardzo praktyczne ogrzewanie p.szyby.
Dobre wydajne ogrzewanie postojowe Webasto
Obracane fotele przednie (jako pasarzer mozna miec calkiem w miare fotelo-kanape
:wink:
W miare dobra klimatyzacja.
Za to wszystko ma straszny apetyt na paliwo, srednio 14l ale jak mu dobrze docisnac to potrafi 18-19 l polknac. (przed tygodniem przerobilam na gaz,srednio 15l lpg)

Co do instrukcji to moge ewentualnie pomoc cos przetlumaczyc,jak jest wogole co?

Co do mojego auta
VW Sharan VR6 2,8 225KM
Tiuning optyczny-Projektzwo , mechaniczny ABT

20 Maj 2008, 18:15

destyny napisał(a):E tam wzmocniony :).

Generalnie rzecz biorąc są to te same silniki co w audi i skodach różnią się jedynie szczegółami no i plastikową obudową :).


Profesjonalnie nazywa się to CHIP


Niunka -zapodaj fotki na otofotki jak będziesz miała czas ;-) pozdrawiam!

Ja puki co nosze sie z kupnem yamahy dt125 bo korki sa zbyt irytujące a cena 1L beny za 4,50 to za duzo zeby samochodem jezdzic przez całe miasto do pracy ;d

27 Maj 2008, 08:40

kukaszr napisał(a):Niunka -zapodaj fotki na otofotki jak będziesz miała czas ;-) pozdrawiam!


Sorki ze tak pozno,ale chcialam go chociaz umyc zeby jakos wygladal niestety nie ma czasu (auto ma do wszystkiego)
Na otofotki nie moge,bo nie mam zadnych jpg.
Tu dalam kilka fotek -> http://picasaweb.google.de/Kampf.Hunde
na szybko wczoraj zrobione wiec nie sa najlepszej jakosci.

27 Maj 2008, 11:31

całkiem ciekawy :D

jeszcze troche i jakiś polak będzie nim śmigał w polsce ;-)
Wyślij odpowiedź