Mac napisał(a):glizdu napisał(a):GF4 FX 5200 jej cena to ok. 300 zł. ja ją mam i nie narzekam śmiga mi na wszystkich gierkach.
FX 5200 jest do dupy to samo 4mx 3titanium500 nie kręcone to bije na głowe
a teraz kup najlepiej 6200/6600 na AGP co chcesz
z 6600 czasami sie da zrobic 6800
No wybacz, ale muszę zakwestionować twoje zdanie... To co napisałeś trochę mija się z prawdą. Otóż... Karta
GeForce 6200 jest wyposażona w 4-potokowy procesor NV43 taktowany częstotliwością 300MHz, oraz pamięci DDR @550 MHz, przy 128-bitowej szynie. W dotychczasowych grach (bez obsługi DX 9c) karta powinna dysponować wydajnością zbliżoną do obecnego GeForce FX 5700 i PCX 5750. Kart GeForce 6200 nie będzie można łączyć w SLI, a technologia Intellisample 3.0 ma "wyłączoną" kompresje HCT (High-resolution compression). Pod względem zaawansowanych możliwości 3D, seria GeForce 6200 będzie nam oferować dokładnie to samo, co mocniejsze karty 6600, jednak przy mniejszej wydajności. Wśród unikatowych cech, uwagę zwraca technologia UltraShadow II, czyli algorytmy pozwalające zwiększyć wydajność w scenach, w których wszystkie cienie liczone są w czasie rzeczywistym (a takie nie są jeszcze popularne w aplikacjach 3D, na przykład w grach).
GeForce 6200 z TurboCache (TurboCache to nowa, opatentowana przez nVidię technologia sprzętowo-programowa, która umożliwia procesorowi GPU renderowanie bezpośrednio do pamięci systemu, a nie do pamięci karty graficznej. Technologia ta zmniejsza zapotrzebowanie na pamięć na karcie graficznej. Mówiąc językiem mniej "reklamowym", rzekoma "technologia" TurboCache umożliwi producentom sprzedaż bardzo tanich kart graficznych z procesorami GeForce 6200, wyposażonych zaledwie w 16, 32 lub 64 MB, przy szynie o szerokości 32-bit, 64-bit lub 128-bit). Zapewne w notebookach, albo komputerach biurowych technologia ta ma większy sens, ale "pecetowi" gracze raczej nie powinni wiązać z tymi kartami większych nadzieji. GeForce 6200 TC ledwo radzi sobie w rozdzielczości 800x600 - a przecież jest to najmocniejszy przedstawiciel tej serii. Model 6200 TC, wyposażony jest w 64-bitowy GPU NV44 taktowany częstotliwością 350MHz, oraz 64MB pamięci DDR 128-bit @ 550MHz. Technologia Turbo Cache ma ponoć sprawić, że karta będzie działać jakby miała 256MB pamięci. Ale w praktyce tak niestety nie jest. Karty GeForce 6200 TC są wyposażane w 4-potokowy, procesor NV44, oraz pamięć DDR. Trzeciej generacji silnik CineFX, w skład którego wchodzą Vertex Shader 3.0 i Pixel Shader 3.0, daje przede wszystkim pełną zgodność z standardem cieniowania Microsoft zawartym w najnowszym DirectX 9.0c.
Niewiele to jednak znaczy, bowiem w dotychczasowych grach (bez obsługi DX 9c) karta będzie dysponować wydajnością zbliżoną do obecnego GeForce FX 5200. Modele karty
GeForce 6600 przeznaczone są głównie dla tzw. rynku 'mid-range', modele GeForce 6600 i GeForce 6600 GT, oferują zaawansowane możliwości silnika NV40 (obsługa DirectX 9.0c, technologie Shader Model 3.0 i UltraShadow II) po cenie przystępniejszej niż GeForce 6800. Sugerowana cena kart 6600 to okolice 700-900 zł, czyli na poziomie "starszego" GeForce FX 5900 XT. Najważniejsze cechy kart GeForce 6600 to ośmiopotokowa architektura renderingu i 128-bitowa szyna danych do pamięci. Pod względem zaawansowanych możliwości 3D, seria GeForce 6600 powinna nam oferować dokładnie to samo, co mocniejsze karty 6800. Wśród unikatowych cech, uwagę zwraca wielokrotnie przez nas opisywana technologia UltraShadow II, czyli algorytmy pozwalające zwiększyć wydajność w scenach, w których wszystkie cienie liczone są w czasie rzeczywistym - np Doom 3. Według zapewnień nVidii wersja II jest do 4 razy wydajniejsza od swojej poprzedniczki. Trzeciej generacji silnik CineFX, w skład którego wchodzą Vertex Shader 3.0 i Pixel Shader 3.0, daje przede wszystkim pełną zgodność z standardem cieniowania Microsoft zawartym w najnowszym DirectX 9.0c. Daje on bardzo dużą swobodę programistom i twórcom programów cieniujących, likwidując narzucony do tej pory przez sprzęt, limit w długości programów vertexowych i pixelowych. To by było na tyle o wymienionych przez ciebie kartach. Zastanów się, zanim napiszesz coś, o czym delikatnie mówiąc nie masz pojęcia. Bez urazy.