1. Wysyłanie wiadomości tekstowych do gracza
- Wiadomość (client_print)
Jako przykład podam komende, przy której skrypt 'wyprintuje' na chacie wiadomość o adresie forum serwera.
- Kod: Zaznacz wszystko
- #include <amxmodx>
 public plugin_init(){
 register_plugin("Print_info", "1.0", "autor") // najwazniejsza rzecz - rejestracja pluginu 1 - Nazwa pluginu 2- wersja 3 - autor
 register_clcmd("say /forum", "cmd_forum") // rejestracja komendy, przy ktorej wyprintuje sie wiadomosc na say-u. 1 - komenda 2 - nazwa funkcji ktora sie wywola podczas wpisania komendy
 }
 public cmd_forum(id){ // cmd forum zawiera parametr id gracza, poniewaz gracz wywoluje ta komende
 client_print(id, print_chat, "www.forum.instalki.pl") // 1 - id gracza ktory wywolal komende, czyt. komenda pokazuje sie temu kto ja wpisal, zamiast id można wpisać 0 - wyprintuje sie wszystkim graczom , 21 wyprintuje 21 losowym graczom ktorzy przebywaja na serwerze
 // 2 - typ wiadomosci: dostepne typy : print_chat - wiadomosc w chacie, print_center - wiadomosc na srodku , print_console - wiadomosc w konsoli
 // print_notify - wiadomosc ukaze sie tylko jezeli gracz ma developer 1
 // 3 - tresc wiadomosci
 
 }
 
W rezultacie gracz otrzyma wiadomosc https://www.forum.instalki.pl po wpisaniu komendy /forum na say-u. Nastepne tutoriale jutro.
Kod bez 'commentów':
- Kod: Zaznacz wszystko
- #include <amxmodx>
 public plugin_init(){
 register_plugin("Print_info", "1.0", "autor")
 register_clcmd("say /forum", "cmd_forum")
 }
 public cmd_forum(id){
 client_print(id, print_chat, "www.forum.instalki.pl")
 }


