TA STRONA UŻYWA COOKIE. Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianie ustawień cookie w przeglądarce. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Od dnia 25.05.2018 r. na terenie Unii Europejskiej wchodzi w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. Prosimy o zapoznanie się z polityką prywatności oraz regulaminem serwisu  [X]

Prośba o sprawdzenie logów, wolna praca laptopa

Logi, zabezpieczenie komputera, danych. Programy antywirusowe antyspyware, firewall itp.
Regulamin forum
1. Każdy temat powinien odzwierciedlać treść wątku.
2. W przypadku wklejania logów; należy je wykonać od razu przynajmniej z dwóch narzędzi: FRST oraz z GMER
3. Wszelkie logi proszę publikować na przeznaczonych do tego stronach a w poście wklejać tylko link.
4. Nie wskazane jest skracanie logów, należy wkleić cały - od początku, do końca.
5. Nie wskazane jest podczepianie się do tematów innych użytkowników - proszę założyć nowy temat w dziale Bezpieczeństwo, ułatwi to pomoc sprawdzającemu.
6. Osoby nie posiadające odpowiedniej wiedzy, nie powinny sprawdzać logów, ponieważ grozi to poważnym uszkodzeniem systemu lub aplikacji zainstalowanych na komputerze.
7. Należy dokładnie opisać problem, występujące objawy oraz wszelkie podjęte działania.
8. Każdy skrypt jest unikatowy, napisany dla każdego przypadku z osobna, więc nie może być stosowany przez innych.
9. W przypadku zamieszczenia zrzutu ekranu (screenshot'a) proszę korzystać z zewnętrznego serwisu oferującego hosting zdjęć.

Prośba o sprawdzenie logów, wolna praca laptopa

Postprzez Lukie_82 » 22 Gru 2021, 00:19

PostUA: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:95.0) Gecko/20100101 Firefox/95.0


Witam,

Pacjent: laptop DELL / 11th Gen Intel(R) Core(TM) i7-1185G7 @ 3.00GHz 1.80 GHz / RAM 32,0 GB / Wersja Windows 10 Pro, Wersja 21H2

Co dolega: bardzo mocno spowalnia praca laptopa podłączonego do jednej z sieci w pracy (w sieci domowej pracuje bez zastrzeżeń). Strony otwierają się bardzo wolno, komputer reaguje na kliknięcia myszy po około 10sec. Klient pocztowy Outlook nie uruchamia się wcale. Większość aplikacji rówmież nie uruchamia się wcale. Wygląda jak by ciągle coś mocno "pracowało", ponieważ zamiast kursora jest "mielące koło". W menadżerze zadań dosłownie 'cisza', żadnych ponadnormatywnych działań obciążających system

Poniżej logi:
FRST: http://www.wklejto.pl/935739
Addition: http://www.wklejto.pl/935741
Shortcut: http://www.wklejto.pl/935744

OLT: http://www.wklejto.pl/935745
OLT_Extras: http://www.wklejto.pl/935746

HiJackThis: http://www.wklejto.pl/935747

Czy to może być coś z maszyną, czy raczej "siedzi" coś w sieci firmowej?

Dziękuję za podpowiedź i pomoc.
Lukie_82
Forumowicz
Forumowicz
 
Posty: 7
Dołączenie: 21 Gru 2021, 11:38
Sprzęt: DELL

Re: Prośba o sprawdzenie logów, wolna praca laptopa

Postprzez Illidan » 23 Gru 2021, 02:49

PostUA: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64) AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko) Chrome/96.0.4664.110 Safari/537.36


Witaj,
problemy, które opisujesz, mogą wynikać też ze złej kondycji dysku twardego. Aby się upewnić, w jakim jest on stanie, pobierz darmowy program "CrystalDiskInfo" i po uruchomieniu go zrób screen jego okna, ocenimy stan dysku twardego. Zdjęcie oczywiście pokaż na forum.
Teraz logi...
Uruchom "FRST". NA klawiaturze naciśnij jednocześnie "CTRL+Y" .Otworzy się Notatnik, wklej do niego:

https://justpaste.it/8sbqh

Fixlist przeznaczona tylko dla autora tematu!
Na klawiaturze naciśnij jednocześnie "CTRL+S". W "FRST uruchom opcję na "Fix / Napraw". Po restarcie systemu pokaż otrzymany plik "fixlog.txt", jest on w tym samym miejscu co program "FRST". Dalej pobierz program "AdwCleaner". Przeskanuj nim system i usuń, co znajdzie, pokaż raport z czyszczenia tym programem.
adwcleaner-instrukcja-uzywania-programu-t35101.html
Awatar użytkownika
Illidan
Zacny pisarz
Zacny pisarz
 
Posty: 1226
Dołączenie: 29 Paź 2017, 23:25
Miejscowość: Gliwice
Pochwały: 26

Re: Prośba o sprawdzenie logów, wolna praca laptopa

Postprzez Lukie_82 » 23 Gru 2021, 12:17

PostUA: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:95.0) Gecko/20100101 Firefox/95.0


Witam,
W oczekiwaniu na odpowiedź w temacie - przeskanowałem kompa Spybot-S&D.
Znalazło 28 wpisów, które poddałem naprawie.

Po wykonaniu tego - wszystko działa poprawnie.
I teraz pytanie, czy wykonywać zalecane działania czy już je pominąć?

Tutaj wrzucam logi ze Spybot-S&D
https://justpaste.it/8d1z2
https://justpaste.it/6uk6j
Lukie_82
Forumowicz
Forumowicz
 
Posty: 7
Dołączenie: 21 Gru 2021, 11:38
Sprzęt: DELL

Re: Prośba o sprawdzenie logów, wolna praca laptopa

Postprzez Illidan » 23 Gru 2021, 12:39

PostUA: Mozilla/5.0 (Linux; Android 8.0.0; AGS2-W09) AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko) Chrome/96.0.4664.104 Safari/537.36


Tak, wykonaj wszystko. W FRST najwyżej zostanie zwrócony komunikat że podczas usuwania nic nie znaleziono. Resztę też zrób jak mówiłem.
Awatar użytkownika
Illidan
Zacny pisarz
Zacny pisarz
 
Posty: 1226
Dołączenie: 29 Paź 2017, 23:25
Miejscowość: Gliwice
Pochwały: 26

Re: Prośba o sprawdzenie logów, wolna praca laptopa

Postprzez Lukie_82 » 23 Gru 2021, 16:06

PostUA: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:95.0) Gecko/20100101 Firefox/95.0


A więc:
- dysk sprawdzony, w załączniku screen
- Fixlog: https://justpaste.it/2gxvy
- AdwCleaner: https://justpaste.it/2avne - dołączam też screen z programu, który chce poddać kwarantannie "wstępnie zainstalowane programy", które są programami Dell'a - czy słusznym jest poddanie ich kwarantannie??
Załączniki
ADWcleaner.jpg
ADWcleaner
ADWcleaner.jpg (184.59 KiB) Obejrzany 878 razy
Bez nazwy-2.jpg
CrystalDiskInfo
Bez nazwy-2.jpg (220.22 KiB) Obejrzany 878 razy
Lukie_82
Forumowicz
Forumowicz
 
Posty: 7
Dołączenie: 21 Gru 2021, 11:38
Sprzęt: DELL

Re: Prośba o sprawdzenie logów, wolna praca laptopa

Postprzez Illidan » 24 Gru 2021, 03:44

PostUA: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64) AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko) Chrome/96.0.4664.110 Safari/537.36


Ok, w FRST to, co miało zostać usunięte, to zostało usunięte. Jeśli chodzi o te oprogramowanie Della, to możesz je odhaczyć, wykluczyć. Nie mniej już miałem na forum taki przypadek ze ten soft spowalniał komputer. Jak nie używasz czegoś tego oprogramowania "Dell" to odinstaluj.
Ok, ocena działania systemu po czyszczeniach?
Awatar użytkownika
Illidan
Zacny pisarz
Zacny pisarz
 
Posty: 1226
Dołączenie: 29 Paź 2017, 23:25
Miejscowość: Gliwice
Pochwały: 26

Re: Prośba o sprawdzenie logów, wolna praca laptopa

Postprzez Lukie_82 » 30 Gru 2021, 11:37

PostUA: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:95.0) Gecko/20100101 Firefox/95.0


Śmiga wszystko jak talala ;)
Ale pojawił się inny problem, za każdym razem przy włączeniu laptopa mam taki komunikat:
Załączniki
.png
Kosz
.png (4.89 KiB) Obejrzany 837 razy
Lukie_82
Forumowicz
Forumowicz
 
Posty: 7
Dołączenie: 21 Gru 2021, 11:38
Sprzęt: DELL

Re: Prośba o sprawdzenie logów, wolna praca laptopa

Postprzez Illidan » 30 Gru 2021, 18:45

PostUA: Mozilla/5.0 (Linux; Android 9; 5053K_EEA) AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko) Chrome/96.0.4664.104 Mobile Safari/537.36


Ok, jak opróżnisz kosz to następnym razem rozumiem pojawia się ten komunikat ponownie?
Ok, jeśli tak to spróbujmy to naprawić....
Zaczniemy od uruchomienia "Wiersza Poleceń" jako administrator. Wpisz "CMD" w pole wyszukiwania na pasku zadań i uruchom go jako administrator.
Wpisz w nim polecenie:
rd /s /q C:\$Recycle.bin
Zatwierdź klawiszem "Enter".
Po wykonaniu polecenia folder "$Recycle.bin" zostanie usunięty, a po ponownym uruchomieniu komputera system automatycznie utworzy go na nowo. Powinno być już OK.
Image
Awatar użytkownika
Illidan
Zacny pisarz
Zacny pisarz
 
Posty: 1226
Dołączenie: 29 Paź 2017, 23:25
Miejscowość: Gliwice
Pochwały: 26

Re: Prośba o sprawdzenie logów, wolna praca laptopa

Postprzez Lukie_82 » 02 Sty 2022, 21:31

PostUA: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:95.0) Gecko/20100101 Firefox/95.0


Już to próbowałem...
Niestety:

C:\$Recycle.bin\S-1-5-18 - Odmowa dostępu.
Lukie_82
Forumowicz
Forumowicz
 
Posty: 7
Dołączenie: 21 Gru 2021, 11:38
Sprzęt: DELL

Re: Prośba o sprawdzenie logów, wolna praca laptopa

Postprzez Illidan » 02 Sty 2022, 23:22

PostUA: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64) AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko) Chrome/96.0.4664.110 Safari/537.36


Uruchomiłeś CMD jako administrator? Dlatego odmowa dostępu, bo uruchomiłeś normalnie.
Awatar użytkownika
Illidan
Zacny pisarz
Zacny pisarz
 
Posty: 1226
Dołączenie: 29 Paź 2017, 23:25
Miejscowość: Gliwice
Pochwały: 26

Re: Prośba o sprawdzenie logów, wolna praca laptopa

Postprzez Lukie_82 » 03 Sty 2022, 14:18

PostUA: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:95.0) Gecko/20100101 Firefox/95.0


Oczywiście, jako Administrator.
Lukie_82
Forumowicz
Forumowicz
 
Posty: 7
Dołączenie: 21 Gru 2021, 11:38
Sprzęt: DELL

Re: Prośba o sprawdzenie logów, wolna praca laptopa

Postprzez Illidan » 03 Sty 2022, 19:15

PostUA: Mozilla/5.0 (Linux; Android 9; 5053K_EEA) AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko) Chrome/96.0.4664.104 Mobile Safari/537.36


Sprawdziłem to u siebie i zadziałało, więc nie wiem czemu u ciebie nie działa. Pomyśle jeszcze co można z tym zrobić...
Awatar użytkownika
Illidan
Zacny pisarz
Zacny pisarz
 
Posty: 1226
Dołączenie: 29 Paź 2017, 23:25
Miejscowość: Gliwice
Pochwały: 26

Re: Prośba o sprawdzenie logów, wolna praca laptopa

Postprzez Lukie_82 » 04 Sty 2022, 13:32

PostUA: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:95.0) Gecko/20100101 Firefox/95.0


Z tego co widzę w necie, to sporo osób ma ten sam problem jeśli chodzi o brak dostępu.....
Lukie_82
Forumowicz
Forumowicz
 
Posty: 7
Dołączenie: 21 Gru 2021, 11:38
Sprzęt: DELL

Re: Prośba o sprawdzenie logów, wolna praca laptopa

Postprzez Illidan » 05 Sty 2022, 02:44

PostUA: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64) AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko) Chrome/96.0.4664.110 Safari/537.36


Ok, spróbujemy w takim razie drugiego sposobu.
Naciśnij klawisze Windows + I na klawiaturze, aby otworzyć "Ustawienia", teraz przejdź do "Personalizacji" i tam odszukaj "Ustawienia ikon Pulpitu". Ja mam Windows 11, więc u mnie na przykładzie wygląda to inaczej. Teraz możesz wybrać, które ikony mają być wyświetlane lub ukryte na pulpicie. Usuń zaznaczenie opcji Kosz, uruchom ponownie komputer, a następnie ponownie włącz Kosz.
Zobacz czy jest już OK.
Image
Image
Nie zadziała, to ponownie uruchom "CMD" jako administrator i wpisz w nim komende:

sfc /scannow

Potwierdź "Enter", po wszystkim restart i sprawdzenie, czy jest ok.
Awatar użytkownika
Illidan
Zacny pisarz
Zacny pisarz
 
Posty: 1226
Dołączenie: 29 Paź 2017, 23:25
Miejscowość: Gliwice
Pochwały: 26


Powróć do Bezpieczeństwo

Kto jest na forum

Zarejestrowani użytkownicy: Google [Bot]

cron