Logi, zabezpieczenie komputera, danych. Programy antywirusowe antyspyware, firewall itp.
Regulamin forum
1. Każdy temat powinien odzwierciedlać treść wątku.
2. W przypadku wklejania logów; należy je wykonać od razu przynajmniej z dwóch narzędzi:
FRST oraz z
GMER3. Wszelkie logi proszę publikować na przeznaczonych do tego stronach a w poście wklejać tylko link.
4. Nie wskazane jest skracanie logów, należy wkleić cały - od początku, do końca.
5. Nie wskazane jest podczepianie się do tematów innych użytkowników - proszę założyć nowy temat w dziale
Bezpieczeństwo, ułatwi to pomoc sprawdzającemu.
6. Osoby nie posiadające odpowiedniej wiedzy, nie powinny sprawdzać logów, ponieważ grozi to poważnym uszkodzeniem systemu lub aplikacji zainstalowanych na komputerze.
7. Należy dokładnie opisać problem, występujące objawy oraz wszelkie podjęte działania.
8. Każdy skrypt jest unikatowy, napisany dla każdego przypadku z osobna, więc nie może być stosowany przez innych.
9. W przypadku zamieszczenia zrzutu ekranu (screenshot'a) proszę korzystać z zewnętrznego serwisu oferującego hosting zdjęć.
22 Gru 2021, 00:19
Witam,
Pacjent: laptop DELL / 11th Gen Intel(R) Core(TM) i7-1185G7 @ 3.00GHz 1.80 GHz / RAM 32,0 GB / Wersja Windows 10 Pro, Wersja 21H2
Co dolega: bardzo mocno spowalnia praca laptopa podłączonego do jednej z sieci w pracy (w sieci domowej pracuje bez zastrzeżeń). Strony otwierają się bardzo wolno, komputer reaguje na kliknięcia myszy po około 10sec. Klient pocztowy Outlook nie uruchamia się wcale. Większość aplikacji rówmież nie uruchamia się wcale. Wygląda jak by ciągle coś mocno "pracowało", ponieważ zamiast kursora jest "mielące koło".
W menadżerze zadań dosłownie 'cisza', żadnych ponadnormatywnych działań obciążających system Poniżej logi:
FRST:
http://www.wklejto.pl/935739Addition:
http://www.wklejto.pl/935741Shortcut:
http://www.wklejto.pl/935744OLT:
http://www.wklejto.pl/935745OLT_Extras:
http://www.wklejto.pl/935746HiJackThis:
http://www.wklejto.pl/935747Czy to może być coś z maszyną, czy raczej "siedzi" coś w sieci firmowej?
Dziękuję za podpowiedź i pomoc.
23 Gru 2021, 02:49
Witaj,
problemy, które opisujesz, mogą wynikać też ze złej kondycji dysku twardego. Aby się upewnić, w jakim jest on stanie, pobierz darmowy program "CrystalDiskInfo" i po uruchomieniu go zrób screen jego okna, ocenimy stan dysku twardego. Zdjęcie oczywiście pokaż na forum.
Teraz logi...
Uruchom "FRST". NA klawiaturze naciśnij jednocześnie "CTRL+Y" .Otworzy się Notatnik, wklej do niego:
https://justpaste.it/8sbqhFixlist przeznaczona tylko dla autora tematu!
Na klawiaturze naciśnij jednocześnie "CTRL+S". W "FRST uruchom opcję na "Fix / Napraw". Po restarcie systemu pokaż otrzymany plik "fixlog.txt", jest on w tym samym miejscu co program "FRST". Dalej pobierz program "AdwCleaner". Przeskanuj nim system i usuń, co znajdzie, pokaż raport z czyszczenia tym programem.
adwcleaner-instrukcja-uzywania-programu-t35101.html
23 Gru 2021, 12:17
Witam,
W oczekiwaniu na odpowiedź w temacie - przeskanowałem kompa
Spybot-S&D.
Znalazło 28 wpisów, które poddałem naprawie.
Po wykonaniu tego - wszystko działa poprawnie.
I teraz pytanie,
czy wykonywać zalecane działania czy już je pominąć?Tutaj wrzucam logi ze
Spybot-S&Dhttps://justpaste.it/8d1z2https://justpaste.it/6uk6j
23 Gru 2021, 12:39
Tak, wykonaj wszystko. W FRST najwyżej zostanie zwrócony komunikat że podczas usuwania nic nie znaleziono. Resztę też zrób jak mówiłem.
23 Gru 2021, 16:06
A więc:
- dysk sprawdzony, w załączniku screen
- Fixlog:
https://justpaste.it/2gxvy- AdwCleaner:
https://justpaste.it/2avne - dołączam też screen z programu, który chce poddać kwarantannie "wstępnie zainstalowane programy", które są programami Dell'a - czy słusznym jest poddanie ich kwarantannie??
- Załączniki
-
- ADWcleaner
- ADWcleaner.jpg (184.59 KiB) Obejrzany 1026 razy
-
- CrystalDiskInfo
- Bez nazwy-2.jpg (220.22 KiB) Obejrzany 1026 razy
24 Gru 2021, 03:44
Ok, w FRST to, co miało zostać usunięte, to zostało usunięte. Jeśli chodzi o te oprogramowanie Della, to możesz je odhaczyć, wykluczyć. Nie mniej już miałem na forum taki przypadek ze ten soft spowalniał komputer. Jak nie używasz czegoś tego oprogramowania "Dell" to odinstaluj.
Ok, ocena działania systemu po czyszczeniach?
30 Gru 2021, 11:37
Śmiga wszystko jak talala
Ale pojawił się inny problem, za każdym razem przy włączeniu laptopa mam taki komunikat:
- Załączniki
-
- Kosz
- .png (4.89 KiB) Obejrzany 985 razy
30 Gru 2021, 18:45
Ok, jak opróżnisz kosz to następnym razem rozumiem pojawia się ten komunikat ponownie?
Ok, jeśli tak to spróbujmy to naprawić....
Zaczniemy od uruchomienia "Wiersza Poleceń" jako administrator. Wpisz "CMD" w pole wyszukiwania na pasku zadań i uruchom go jako administrator.
Wpisz w nim polecenie:
rd /s /q C:\$Recycle.binZatwierdź klawiszem "Enter".
Po wykonaniu polecenia folder "$Recycle.bin" zostanie usunięty, a po ponownym uruchomieniu komputera system automatycznie utworzy go na nowo. Powinno być już OK.
02 Sty 2022, 21:31
Już to próbowałem...
Niestety:
C:\$Recycle.bin\S-1-5-18 - Odmowa dostępu.
02 Sty 2022, 23:22
Uruchomiłeś CMD jako administrator? Dlatego odmowa dostępu, bo uruchomiłeś normalnie.
03 Sty 2022, 14:18
Oczywiście, jako Administrator.
03 Sty 2022, 19:15
Sprawdziłem to u siebie i zadziałało, więc nie wiem czemu u ciebie nie działa. Pomyśle jeszcze co można z tym zrobić...
04 Sty 2022, 13:32
Z tego co widzę w necie, to sporo osób ma ten sam problem jeśli chodzi o brak dostępu.....
05 Sty 2022, 02:44
Ok, spróbujemy w takim razie drugiego sposobu.
Naciśnij klawisze Windows + I na klawiaturze, aby otworzyć "Ustawienia", teraz przejdź do "Personalizacji" i tam odszukaj "Ustawienia ikon Pulpitu". Ja mam Windows 11, więc u mnie na przykładzie wygląda to inaczej. Teraz możesz wybrać, które ikony mają być wyświetlane lub ukryte na pulpicie. Usuń zaznaczenie opcji Kosz, uruchom ponownie komputer, a następnie ponownie włącz Kosz.
Zobacz czy jest już OK.
Nie zadziała, to ponownie uruchom "CMD" jako administrator i wpisz w nim komende:
sfc /scannow
Potwierdź "Enter", po wszystkim restart i sprawdzenie, czy jest ok.
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.