Nie możesz znaleźć potrzebnej aplikacji, napisz o tym, a na pewno użytkownicy forum postarają się pomóc.
Wyślij odpowiedź

Prosty i szybki backup wybranych plikow/folderow?

10 Kwi 2016, 13:54

Witam.

Tak jak w temacie. Szukam czegos prostego i szybkiego do robienia backupow. Madry Polak po szkodzie, jak to mowia...

Obecnie po prostu pakuje wybrane rzeczy w archiwum (razem jakies 500 mb najwazniejszych rzeczy) i wrzucam na darmowy hosting jako prywanty plik. Mniemam, ze istnieja jakies lepsze patenty do tego typu spraw? Fajnie gdyby backup mogl odbywac sie na wiekszej ilosci danych.

Najwazniejszych rzeczy mam ok 500-1000 mb.

+ czy istnieje program, ktory moze zapisac strukture dysku? Tj. jak nazywaja sie foldery, pliki i co jest w czym. Tak zebym kiedys na wszelki wypadek wiedzial, co w ogole mialem na dysku.

W temacie jestem dosc zielony, wiec bylbym wdzieczny za wyrozumialosc :)

Re: Prosty i szybki backup wybranych plikow/folderow?

11 Kwi 2016, 21:27

Jeżeli plików nie jest dużo to możesz trzymać je na dysku sieciowym np. Dropbox. Bardzo wygodne rozwiązanie. Zaznaczasz, które foldery mają być synchronizowane. Pliki znajdujące się w tych folderach automatycznie ładowane są do chmury.

15 Kwi 2016, 18:45

Jeśli chodzi o backup w chmurze z zabezpieczeniem to znalazłem takie rozwiązanie: utworzenie kontenera w Truecrypt/Veracrypt + Dropbox.
Problem tylko polega na tym, że jednak pojemność Dropboxa jest dość mała i przydałoby się coś większego a nie wiem, jaki inny serwis obsługuje przesył samych różnic w plikach, mimo np. zmiany jedynie kilku kb w skali kontenera 2 GB (dropbox wykrywa i przesyla tylko roznicę, nie wiem, jak fachowo zowie się ten mechanizm :))

19 Kwi 2016, 21:41