Rozmowy na temat tworzenia stron www oraz programowania.
Wyślij odpowiedź

Tablica Dwuwymiarowa C

15 Mar 2011, 18:34

Witam jestem uczniem gimnazjum. Pan Bajdecki wstawił na pewną stronę zadanie. Czy mógłby mi ktoś zrobić całe to zadanie? Dzięki. Pozdrawiam. Wiem, że to może wykorzystywanie, ale chciałbym zobaczyć, czy ktoś tutaj się orientuje, jeśli chodzi o takie rzeczy. Mam poważniejszy projekt i byłbym skłonny za pomoc zapłacić. No ale póki, co proszę to jak najszybsze rozwiązanie tego zadania.

Zadanie 3 Iteracja – działanie na tablicy 2 wymiarowej

#include<stdio.h>
#define maxd 6 /* deklarowanie stałych, przed kompilacją następuje podstawienie wartości w miejscach występowania stałej - może to być wartość prosta lub złożona */
float TabA[maxd][maxd], TabB[maxd][maxd],TabC[maxd][maxd]; /* tablica2D[wiersz][kolumna] */
void wczytaj(int wym, int gdzie); /* argumenty: wymiar tablicy, wybór tablicy do wpisania; ustalić konkretny wiersz i kolumnę metodą iteracji – zadeklarować zmienne, wybrać tablicę i dokonać wczytania wartości typu float, (np. TabA[1][2]) */(1 etap)
void wypisz(int wym, char oper); /* argumenty: wymiar tablicy i operator działania; wypisać tak jak wyglądają tablice - wierszami pod sobą nxn (1 etap) */
void operacja(int wym, int co); /* argumenty: wymiar tablic i rodzaj operacji; wpierw zrealizować dodawanie, ustalić konkretny wiersz i kolumnę, zrealizować operacje, przewidzieć wykorzystanie switch(co) (2 etap) */
void wypiszdz(int wym, char oper); /* w 2 etapie uwzględnić pozostałe tablice oraz operacje A oper B = C 1.00 2.00 3.00 2.00 3.00 4.00 3.00 5.00 7.00 4.00 5.00 6.00 + 5.00 6.00 7.00 = 9.00 11.00 13.00 7.00 8.00 9.00 8.00 9.00 0.00 15.00 17.00 9.00 */
int main(void)
{
int opcja, wymiar;
char znak[3]={'+','-',’*’};
while(1) /* pętla nieskończona */
{
/* (etap 0) wybierz operacje jaka chcesz wykonać:
dodawanie tablic,
odejmowanie tablic,
koniec
i sprawdź zakres.
Jeśli wybrany koniec przerwij pętle.