TA STRONA UŻYWA COOKIE. Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianie ustawień cookie w przeglądarce. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Od dnia 25.05.2018 r. na terenie Unii Europejskiej wchodzi w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. Prosimy o zapoznanie się z polityką prywatności oraz regulaminem serwisu  [X]

Zainfekowany plik C:\Windows\SysWow64\imm32.dll

Logi, zabezpieczenie komputera, danych. Programy antywirusowe antyspyware, firewall itp.
Regulamin forum
1. Każdy temat powinien odzwierciedlać treść wątku.
2. W przypadku wklejania logów; należy je wykonać od razu przynajmniej z dwóch narzędzi: FRST oraz z GMER
3. Wszelkie logi proszę publikować na przeznaczonych do tego stronach a w poście wklejać tylko link.
4. Nie wskazane jest skracanie logów, należy wkleić cały - od początku, do końca.
5. Nie wskazane jest podczepianie się do tematów innych użytkowników - proszę założyć nowy temat w dziale Bezpieczeństwo, ułatwi to pomoc sprawdzającemu.
6. Osoby nie posiadające odpowiedniej wiedzy, nie powinny sprawdzać logów, ponieważ grozi to poważnym uszkodzeniem systemu lub aplikacji zainstalowanych na komputerze.
7. Należy dokładnie opisać problem, występujące objawy oraz wszelkie podjęte działania.
8. Każdy skrypt jest unikatowy, napisany dla każdego przypadku z osobna, więc nie może być stosowany przez innych.
9. W przypadku zamieszczenia zrzutu ekranu (screenshot'a) proszę korzystać z zewnętrznego serwisu oferującego hosting zdjęć.

Zainfekowany plik C:\Windows\SysWow64\imm32.dll

Postprzez Mario4 » 14 Kwi 2013, 11:37

PostUA: Mozilla/5.0 (compatible; MSIE 9.0; Windows NT 6.1; WOW64; Trident/5.0; MAAU)


Dzień dobry,

proszę o pomoc w następującej kwestii:

Miałem problemy z logowaniem się do poczty na Onecie - musiałem próbować minimum dwa razy, zanim się zalogowałem. Z kolei platforma demonstracyjna TMSConnect, jaką mam zainstalowaną na komputerze, w ogóle przestała się łączyć z Internetem (połączenie jest szyfrowane).

Combofix wykrył zainfekowanie pliku C:\Windows\SysWow64\imm32.dll

Załączam link do logu: http://www.wklej.eu/index.php?id=a95a1093c3

Po kolejnym przeskanowaniu Combofixem wyglądało to, jak na kolejnym załączonym linku: http://www.wklej.eu/index.php?id=0978f7d26b

I tu moje pytania informatycznego ignoranta:

1. Czy oznacza to, że za pierwszym razem Combofix skutecznie usunął szkodnika, skoro w drugim logu nie ma o nim wzmianki?
2. Czy reszta opisu z logów świadczy o tym, że z komputerem jest już wszystko OK?
3. Czy na podstawie logów można określić, jaki to właściwie był szkodnik?

Dziękuję za pomoc,

Mariusz
Mario4
Forumowicz
Forumowicz
 
Posty: 32
Dołączenie: 14 Kwi 2013, 11:08

Re: Problem z otwarciem plików pakietu Office

Postprzez mateo8898 » 14 Kwi 2013, 12:14

PostUA: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:20.0) Gecko/20100101 Firefox/20.0


Zapoznaj się z regulaminem działu (czerwona ramka na górze), szczególnie pkt. 2 oraz z tym -> otl-gmer-silent-runners-sdfix-i-inne-poradnik-t13967.html#p73687 odnośnie ComboFix.
Awatar użytkownika
mateo8898
Moderator
Moderator
 
Posty: 15377
Dołączenie: 15 Maj 2009, 14:55
Pochwały: 966

Re: Zainfekowany plik C:\Windows\SysWow64\imm32.dll

Postprzez Mario4 » 14 Kwi 2013, 18:51

PostUA: Mozilla/5.0 (compatible; MSIE 9.0; Windows NT 6.1; WOW64; Trident/5.0; MAAU)


Zapoznałem się. Wklejam linki do logów po skanowaniu OTL (i link doExtras OTL) oraz Gmer:

http://www.wklej.eu/index.php?id=fb94cca48a

http://www.wklej.eu/index.php?id=0579054ce3

http://www.wklej.eu/index.php?id=85bde68318

Co do tego, że zacząłem skanowanie od Combofixa - zrobiłem to zanim zapisałem się na tym forum.

M.
Mario4
Forumowicz
Forumowicz
 
Posty: 32
Dołączenie: 14 Kwi 2013, 11:08

Re: Zainfekowany plik C:\Windows\SysWow64\imm32.dll

Postprzez mateo8898 » 14 Kwi 2013, 21:13

PostUA: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.2; WOW64; rv:20.0) Gecko/20100101 Firefox/20.0


W logach infekcji brak, trudno powiedzieć czy ten plik był w ogóle zainfekowany.

Uruchom OTL -> w oknie Własne opcje skanowania/skrypt wklej:
:OTL
IE - HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant = http://start.facemoods.com/?a=ironto&s={searchTerms}&f=4
IE - HKLM\..\SearchScopes,DefaultScope = {0633EE93-D776-472f-A0FF-E1416B8B2E3A}
IE - HKCU\..\SearchScopes\{0D7562AE-8EF6-416d-A838-AB665251703A}: "URL" = http://start.facemoods.com/?a=ironto&s={searchTerms}&f=4
IE - HKCU\..\SearchScopes\{63D30044-611F-4203-92E2-8DFB945D87E2}: "URL" = http://search.avg.com/route/?d=4cb36d50&v=6.10.6.4&i=26&tp=chrome&q={searchTerms}&lng={language}&iy=&ychte=us
FF:64bit: - HKLM\Software\MozillaPlugins\@microsoft.com/GENUINE: disabled File not found
[2011-04-16 23:22:16 | 000,002,049 | ---- | M] () -- C:\Program Files (x86)\mozilla firefox\searchplugins\fcmdSrch.xml
O3 - HKLM\..\Toolbar: (no name) - Locked - No CLSID value found.
O3 - HKCU\..\Toolbar\WebBrowser: (no name) - {21FA44EF-376D-4D53-9B0F-8A89D3229068} - No CLSID value found.
O8:64bit: - Extra context menu item: E&ksportuj do programu Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~2\MICROS~1\Office12\EXCEL.EXE/3000 File not found
O8 - Extra context menu item: E&ksportuj do programu Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~2\MICROS~1\Office12\EXCEL.EXE/3000 File not found
O16 - DPF: {7530BFB8-7293-4D34-9923-61A11451AFC5} http://download.eset.com/special/eos/OnlineScanner.cab (Reg Error: Key error.)

:Commands
[emptytemp]

Klikasz Wykonaj skrypt i podajesz log z usuwania.
Awatar użytkownika
mateo8898
Moderator
Moderator
 
Posty: 15377
Dołączenie: 15 Maj 2009, 14:55
Pochwały: 966

Re: Zainfekowany plik C:\Windows\SysWow64\imm32.dll

Postprzez Mario4 » 14 Kwi 2013, 21:41

PostUA: Mozilla/5.0 (compatible; MSIE 9.0; Windows NT 6.1; WOW64; Trident/5.0; MAAU)


Dzięki. Zrobiłem to. Poniżej link do logu z usuwania:
http://www.wklej.eu/index.php?id=2a2aed24cd

Ale tak się zastanawiam - OTL'em i Gmer'em skanowałem po Combofixie. A to właśnie Combofix w pierwszym swoim skanowaniu wykrył zainfekowanie pliku. W drugim skanowaniu Combofix już nie wspominał o infekcji - zrozumiałem to w ten sposób, że być może w pierwszym skanowaniu wykrył i usunął. Czy to znaczy, że nawet z logu z pierwszego skanowania wynika, że nie było żadnej infekcji?

A tak a propos - co ja właściwie usunąłem teraz OTL'em? :)

M.
Mario4
Forumowicz
Forumowicz
 
Posty: 32
Dołączenie: 14 Kwi 2013, 11:08

Re: Zainfekowany plik C:\Windows\SysWow64\imm32.dll

Postprzez mateo8898 » 14 Kwi 2013, 22:48

PostUA: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.2; WOW64; rv:20.0) Gecko/20100101 Firefox/20.0


Ja właśnie przychylałbym się do tego, że tu żadnej infekcji nie było.

A tak a propos - co ja właściwie usunąłem teraz OTL'em? :)

Strony startowe - pozostałości po toolbar`ach, puste wpisy, pliki tymczasowe.

W OTL -> Sprzątanie

Przeczyść dysk oraz rejestr CCleaner

Odinstaluj starą wersję Javy:
Java 7 Update 9

i zainstaluj najnowszą -> http://www.instalki.pl/programy/downloa ... /Java.html
Awatar użytkownika
mateo8898
Moderator
Moderator
 
Posty: 15377
Dołączenie: 15 Maj 2009, 14:55
Pochwały: 966

Re: Zainfekowany plik C:\Windows\SysWow64\imm32.dll

Postprzez Mario4 » 15 Kwi 2013, 06:43

PostUA: Mozilla/5.0 (compatible; MSIE 9.0; Windows NT 6.1; WOW64; Trident/5.0; MAAU)


Dziękuję.

Odinstalowalem Javę Ccleanerem - z zakładki Narzędzia - Odinstaluj programy. Ale zauważyłem, że w folderze C:Pliki programów (x86) pozostał folder Javy. Czy jeśli go po prostu usunę, to będzie OK i będę mógł zainstalować nową wersję, czy też jednak należy ten folder usunąć w jakiś inny sposób?

Mariusz
Mario4
Forumowicz
Forumowicz
 
Posty: 32
Dołączenie: 14 Kwi 2013, 11:08

Re: Zainfekowany plik C:\Windows\SysWow64\imm32.dll

Postprzez mateo8898 » 15 Kwi 2013, 09:42

PostUA: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.2; WOW64; rv:20.0) Gecko/20100101 Firefox/20.0


Zostaw ten folder, w niczym nie przeszkadza. Nowa Java się tam zainstaluje.
Awatar użytkownika
mateo8898
Moderator
Moderator
 
Posty: 15377
Dołączenie: 15 Maj 2009, 14:55
Pochwały: 966

Re: Zainfekowany plik C:\Windows\SysWow64\imm32.dll

Postprzez Mario4 » 15 Kwi 2013, 20:57

PostUA: Mozilla/5.0 (compatible; MSIE 9.0; Windows NT 6.1; WOW64; Trident/5.0; MAAU)


Dziękuję,

komputer z powrotem działa normalnie.

Pozdrawiam,

Mariusz
Mario4
Forumowicz
Forumowicz
 
Posty: 32
Dołączenie: 14 Kwi 2013, 11:08


Powróć do Bezpieczeństwo

Kto jest na forum

Zarejestrowani użytkownicy: Brak zarejestrowanych użytkowników

cron