Problemy dotyczące sieci Internet, konfiguracja sieci LAN, WLAN, konfiguracja serwerów. Rozdzielanie połączeń internetowych. Rozwiązywanie problemów związanych ze sprzętem i oprogramowaniem. Routery, huby, switche, anteny itp.
Wyślij odpowiedź

Znikające połączenie

09 Lut 2012, 17:19

Posiadam laptopa, który łączy się z routerem przez wifi oraz desktopa który łączy sie przez kabel. Problem polega na tym że po jakimś czasie normalnego użytkowania raz to jest godzina a raz nawet cały dzień połączenie urywa się tylko na desktopie, a na laptopie wszystko działa normalnie. Problem znika po restarcie komputera. Co może być tego przyczyną i jak to naprawić?

Re: Znikające połączenie

09 Lut 2012, 17:29

Przeinstaluj sterowniki od karty sieciowej.

Re: Znikające połączenie

09 Lut 2012, 18:06

Zaktualizowałem wszystkie sterowniki płyty głównej, teraz tylko czekać i obserwować

Re: Znikające połączenie

09 Lut 2012, 22:17

Podaj model tego laptopa oraz model karty dźwiękowej w stacjonarnym komputerze. Wypadałoby podać także usługodawcę internetowego.
Ostatnio edytowany przez Palacio, 10 Lut 2012, 12:01, edytowano w sumie 1 raz

Re: Znikające połączenie

10 Lut 2012, 10:29

usługodawca to Rutex Śląsk
karta sieciowa: NVIDIA nForce Networking Controller
laptop: hp compaq 6730s

Re: Znikające połączenie

10 Lut 2012, 12:02

Czy problem po aktualizacji sterownika nadal występuje :?: Podaj dokładny model karty sieciowej.

Re: Znikające połączenie

10 Lut 2012, 14:34

Karta to chyba: Marvell 88E1111 Gigabit LAN PHY spisałem ze strony producenta. W routerze na nowo wgrałem oprogramowanie a przed chwilą znowu sygnał zniknął, kiedy na laptopie mój brat bez problemu przeglądał strony internetowe.

Re: Znikające połączenie

10 Lut 2012, 15:05

Określenie "sygnał zniknął" jest dla mnie mgliste. Jak objawia się ten zanik :?: Czy pojawia się jakiś komunikat o zaniku połączenia sieciowego :?: Może to wina przeglądarki, a nie połączenia internetowego :?:

Re: Znikające połączenie

10 Lut 2012, 15:14

Właśnie nic się nie pojawia po prostu nagle nie mam internetu. w połączeniach lokalnych pakiety są wysyłane ale nic nie odbiera, kiedy zrestartuje komputer wszystko wraca do normy. Ten komputer ma już ładnych pare lat czy to możliwe żeby ze starości coś nawaliło?

Re: Znikające połączenie

10 Lut 2012, 15:18

Spisz najważniejsze ustawienia routera, które tam wprowadzałeś i zresetuj go. Podaj model routera, to napiszę jak to zrobić.

Re: Znikające połączenie

10 Lut 2012, 15:22

router to sweex LW050v2

Re: Znikające połączenie

10 Lut 2012, 16:03

Kod:
Sweex Breedband Router można zresetować do ustawień fabrycznych dwoma różnymi sposobami.

Uwaga! Po zresetowaniu, wszystkie ustawienia sieci i połączenia będą wymagały ponownej konfiguracji. Po zresetowaniu, ruter uruchomi się ponownie. W czasie uruchomienia, ustawienia fabryczne zostaną ponownie załadowane i komputer utraci połączenie z ruterem na około 30 sekund. Następnie można
uzyskać dostęp do rutera za pomocą domyślnego adresu IP (192.168.50.1).

Metoda 1: Wyłącz ruter odłączając go od sieci zasilającej. Przycisk reset znajduje się z tyłu rutera. Do naciśnięcia przycisku należy użyć cienkiego przedmiotu. Naciśnij i przytrzymaj przycisk, w tym czasie ponownie włącz ruter. Po włączeniu, naciśnij i przytrzymaj przycisk przez kolejne 10 sekund. Ruter uruchomi się ponownie.

Metoda 2: Lewym przyciskiem myszy w kolumnie kliknij “System Tools”, a następnie “Factory Defaults”. Kliknij “Restore”, aby rozpocząć reset. Na ekranie pojawi się komunikat, kliknij “OK”, aby kontynuować.

Re: Znikające połączenie

10 Lut 2012, 19:10

A możesz mi powiedzieć czy komputer od razu uzyska połączenie z routerem czy trzeba coś ustawiać, bo ja go nie podłączałem i nie wiem jak to wygląda

Re: Znikające połączenie

10 Lut 2012, 19:58

Nie znam odpowiedzi na to pytanie. Różne routery zachowują się różnie. Dlatego też poleciłem ci przepisać ustawienia z zakładek z routera. Jeśli to taki kłopot, można też zrobić zrzuty ekranu, będzie to szybszy sposób. Jeśli wykonasz tę czynność rzetelnie, nie powinieneś mieć żadnych obaw co do działania routera po jego zresetowaniu.

Re: Znikające połączenie

11 Lut 2012, 19:07

Na razie wszystko działa zobaczymy na jak długo
Wyślij odpowiedź