TA STRONA UŻYWA COOKIE. Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianie ustawień cookie w przeglądarce. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Od dnia 25.05.2018 r. na terenie Unii Europejskiej wchodzi w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. Prosimy o zapoznanie się z polityką prywatności oraz regulaminem serwisu  [X]

Driver 3

Dyskusje o Waszych ulubionych grach komputerowych :-)

Postprzez Picasso » 01 Lip 2005, 13:11

PostUA:


Witam.

Spróbuje jeszcze tą zalicytować :)

http://www.allegro.pl/show_item.php?item=56379313
Awatar użytkownika
Picasso
Postujący
Postujący
 
Posty: 153
Dołączenie: 31 Maj 2005, 21:16

Postprzez -Aris- » 01 Lip 2005, 13:46

PostUA:


Picasso napisał(a):WItam.

Mój komp przedstawia się tak:

procesor: AMD Athlon 2400+
grafika: GeForce 4 64
256 RAM

Czy tylko grafika jest już do wymiany czy RAMY też pasowałoby dokupić ???

Pozdro



Ja mam kompa
Atlon 2000 xp +
karta graficzna GeForce 2 mx400 64
i 256 ram
I mi chodzi na najmniejszych ustawieniach bez problemu
-Aris-
Forumowicz
Forumowicz
 
Posty: 77
Dołączenie: 30 Kwi 2005, 14:44

Postprzez gtasanandreas » 02 Lip 2005, 22:15

PostUA:


karta graficzna jest do wymiany kup sobie RADEON 9550 to ci będzie dobrze działal driver taki jak mi dobrze hula
gtasanandreas
 

Postprzez Picasso » 02 Lip 2005, 23:34

PostUA:


karta graficzna jest do wymiany kup sobie RADEON 9550 to ci będzie dobrze działal driver taki jak mi dobrze hula


Witam.

Karte wymienie napewno ale jakbym się już decydował to na Radeon 9600 Pro 128/128

Pozdro
Awatar użytkownika
Picasso
Postujący
Postujący
 
Posty: 153
Dołączenie: 31 Maj 2005, 21:16

Postprzez gtasanandreas » 03 Lip 2005, 11:24

PostUA:


no to RADEON 9550 tez jest 128 i jest dobry
gtasanandreas
 

Postprzez Picasso » 03 Lip 2005, 19:56

PostUA:


Witam

Wierze Ci ale uparłem się na 9600 :D

Pozdro
Awatar użytkownika
Picasso
Postujący
Postujący
 
Posty: 153
Dołączenie: 31 Maj 2005, 21:16

Postprzez zebra » 03 Lip 2005, 23:44

PostUA:


gtasanandreas napisał(a):no to RADEON 9550 tez jest 128 i jest dobry

Sprawdź sobie testy benchmarków, jeżeli naprawdę chcesz polecić chłopakowi tęk kartę. Radeon 9550 został stowrzony na chipsecie Radeona 9500, tylko po to, aby zdeklasować konkurencyjny produkt NVIDII, który nieco przewyższał osiągami Radeona 9500... nie warto inwestować w coś, co zaraz straciło na swojej wartości. Było tylko chwytem marketingowym w walce o klienta i pozycję na rynku między dwiema konkurencyjnymi firmami ATi i NVIDIA. Dlatego warto zainwestować w Radeona 9600 Pro, który osiągami minimalnie przewyższa Radeona 9550, ale calkowicie deklasuje go w wynikach poszczególnych benchmarków! Mimo wszystko jeżeli tobie ta karta służy, to w porządku. Chłopak i tak dokonał już wyboru...
zebra
Aktywny w piśmie
Aktywny w piśmie
 
Posty: 671
Dołączenie: 11 Cze 2005, 21:40
Miejscowość: ...Stąd

Postprzez komandos » 04 Lip 2005, 02:37

PostUA:


Radeon 9550 to nadal bardzo dobra karta w tym przedziale cenowym ,a jak sie go dobrze podkreci to jest jak 9600. Sam takiego mam i jestem bardzo zadowolony... w 3dMarku 2001 ponad 12 tys. pkt , a 3dM 2003 - 3460 pkt. za taka kase to tylko ta karta.
Awatar użytkownika
komandos
Postujący
Postujący
 
Posty: 322
Dołączenie: 30 Mar 2005, 18:02
Miejscowość: Kocborowo

Postprzez zebra » 04 Lip 2005, 12:52

PostUA:


komandos napisał(a):Radeon 9550 to nadal bardzo dobra karta w tym przedziale cenowym ,a jak sie go dobrze podkreci to jest jak 9600. Sam takiego mam i jestem bardzo zadowolony... w 3dMarku 2001 ponad 12 tys. pkt , a 3dM 2003 - 3460 pkt. za taka kase to tylko ta karta.

Tak naprawdę to hitem w podkręcaniu była karta Radeon 9500. Pisałam o tym w kilku poprzednich postach... Ale nie bierzmy pod uwagę tylko overclockingu przy wyborze karty graficznej! Podkręcanie to temat na kolejne kilkaset postów. I z tym podkręcaniem to również nie jest nic pewnego. Zależy to od wielu czynników, m.in. od ilości pasty silikonowej przewodzącej ciepło GPU, od czasu dostępu (im mniejsza wartość tym bardziej można kartę przetakować), od odpowiedniego chłodzenia, itd. Pamiętajmy jednak, że nigdy nie mamy gwarancji, że karta dobrze zniesie podkręcenie - różnice występują nawet pomiędzy identycznymi urządzeniami z tej samej serii!! A podkręcamy na własne ryzyko...
zebra
Aktywny w piśmie
Aktywny w piśmie
 
Posty: 671
Dołączenie: 11 Cze 2005, 21:40
Miejscowość: ...Stąd

Karta Graficzna

Postprzez dawidek14l4 » 04 Lip 2005, 15:05

PostUA:


A jak sie podkreca Karte graficzna 8) :roll: :wink: Ja mam GeZForce FX 5200 128 mb??
dawidek14l4
Forumowicz
Forumowicz
 
Posty: 61
Dołączenie: 24 Maj 2005, 10:27
Miejscowość: Czempiń

Postprzez zebra » 04 Lip 2005, 19:27

PostUA:


O k...rwa, dawidek 14|4, wiesz ile jest tutaj do pisania na ten temat?! Dobra, znowu się poświęcę i napiszę artykuł na temat podkręcania... Zanim przystąpimy do podkręcania, ściągnijmy dwa niezbędne programy: AIDA32 (freeware) i PowerStrip (shareware). Poszukajcie sobie na googlach, lub ściągnijcie przez P2P, bo mi się nie chce przypominać tych stronek... Zaczynamy! Nim przystąpimy do podkręcania, musimy naturalnie wiedzieć, z jakim modelem karty graficznej mamy do czynienia. Najważniejsze informacje to model procesora i typ pamięci (DDR czy SDRAM), częstotliwość taktowania, szerokość szyny do pamięci (64-, 128- czy 256-bitowa), rodzaj zastosowanych kości pamięci (czas dostępu w nanosekundach), a w niektórych przypadkach technologia wykonania wykonania GPU. Większość z tych informacji uzyskamy dzięki programowi AIDA32 - wystarczy tylko uruchomić aplikację i wybrać interesujący nas podzespół (aplikacja jest po polsku). Po lewej stronie jest lista urządzeń systemowych, klikamy na Ekran, rozwija się lista podzespołów i klikamy na Procesor graficzny. W prawym panelu wyświetlają się wszystkie Właściwości procesora graficznego. Natomiast aby zidentyfikować rodzaj pamięci, musimy rozmontować komputer i przyjrzeć się karcie. Niestety, gdy urządzenie ma radiatorki na pamięciach, sprawdzenie ich parametrów jest niemożliwe. Jednak zazwyczaj układy chłodzące montują producenci wysokiej jakości urządzeń. Możemy więc założyć, że radiatorom towarzyszą wydajne pamięci. Ponadto karta z dodatkowym chłodzeniem daje większe możliwości overclockingu (podkręcania). Dlatego bez większych obaw możemy próbować podkręcić tak wyposażone urządzenia. Natomiast gdy pamięci są odsłonięte, możemy bez trudu sprawdzić ich czas dostępu. Reprezentuje go cyfra umieszczona na końcu oznaczenia kości pamięci. Przykład: EtronTech F530110RCT195.1I EM658160TS - 4. W tym wypadku mamy do czynienia z czasem dostępu 4 ns (nanosekundy). Oczywiście im mniejsza wartość - tym bardziej możemy je przetakować. Przed podkręceniem warto również upewnić się w programie AIDA32, w jakiej technologii został wykonany procesor. Postępujemy tak, jak napisałam wyżej i w panelu Właściwości procesora graficznego patrzymy na podtytuł Technologia wykonania. Ma to wpływ na ilość wydzielanego przez niego ciepła. Im mniejsza wielkość układów, tym mniej ciepła wydziela procesor. Taki GPU może pracować z wyższymi częstotliwościami taktowania. Przykładem są GeForce2 Ultra i GeForce2 Titanium. Pierwszy był wykonany w technologii 0,18 mikrona, drugi 0,15 mikrona (oznaczenie: u). Układ Ultra z uwagi na wysoką temperaturę mógł pracować z maksymalną częstotliwością 250 MHz. Titanium, wydzielając mniej ciepła, działał nawet przy 300 MHz. Przetakowując kartę graficzną, zwiększamy szybkość pracy dwóch zamontowanych na niej podzespołów - procesora i pamięci. Podkręcanie jedynie GPU, czyli procesora karty graficznej, zwiększa wydajność wypełniania (Fillrate) oraz geometrii (liczbę trójkątów na sekundę). Poprawia płynność gier 3D, ale będzie mieć to sens tylko wtedy, gdy gramy w rozdzielczości do 800x600. Powyżej tej rozdzielczości podkręcaniu GPU powinno towarzyszyć przetakowanie pamięci. Zwiększa to przepustowość (czyli szybkość zapisu i pobierania tekstur z pamięci do procesora karty). Wyższe częstotliwości taktowania pamięci przydają tylko wtedy, gdy gramy w rozdzielczościach 1024x768 i wyższych lub włączyliśmy antyaliasing (metoda wygładzania krawędzi w obiektach trójwymiarowych). Odprowadzanie ciepła ma kluczowe znaczenie dla podkręcania karty. Dobrze przetakowują się pamięci, na których zamontowano radiatory. Natomiast jeżeli podkręcamy GPU, karta powinna być wyposażona w wiatraczek. Bardzo ważne jest również, czy połączenie procesora oraz układu chłodzącego jest dobrze posmarowane pastą silikonową, przewodzącą ciepło. Jeżeli nie, układ przegrzeje się, a podczas gry na ekranie pojawią się błędy. W razie konieczności polecam zakup pasty przewodzącej w pojemnikach przypominających strzykawki. Umożliwiają one dokładne dozowanie środka nakładanego na GPU. Warto wybrać srebrną pastę termoprzewodzącą (na przykad Arcitic Silver w cenie około 29 złotych). Zawiera ona ponad 70 procent sproszkowanego srebra i oferuje najlepsze przewodzenie termiczne. Odradzam natomiast stosowanie białej pasty silikonowej. Przy wysokich temperaturach wytrąca się z niej woda. Po dłuższym użytkowaniu z pasty pozostaje jedynie biały proszek, niezapewniający właściwego odprowadzenia ciepła. Dlatego gdy nasza karta jest posmarowana pastą silikonową , warto co pewien czas kontrolować jej stan. Jednak sprawdzeniu stanu pasty wymaga zdemontowania wiatraczka. Jest to skomplikowana i delikatna procedura. Gdy dokonujemy tego po raz pierwszy, poprośmy o pomoc doświadczonego kolegę lub koleżankę (polecam się na przyszłość...:)). O taką usługę możemy również zapytać w punktach montażu komputerów. Najpopularniejszym programem do zmiany taktowania GPU i pamięci jest PowerStrip. Program powstał ponad 4 lata temu i jest nieustannie ulepszany. Dzięki temu obsługuje niemal wszystkie rodzaje kart. Na pewno nie będzie miał kłopotów z całą serią kart TNT i GeForce NVIDII, produktami ATi Rage i Radeon, Matrox, a także S3 Graphics i SiS. Po zainstalowaniu PowerStripa uruchamiamy program (od tego czasu będzie on włączany razem z Windows). Klikamy prawym przyciskiem myszy na ikonę w zasobniku systemowym (tęczowy monitor). Wybieramy z menu kontekstowego Performance profiles i Configure... (lub Konfiguracja...). W panelu ustawień sprzętu widzimy dwa suwaki służące do zmiany częstotliwości. Ten po prawej strony osi dotyczy GPU, a ten po lewej pamięci. Nie powinniśmy jednak od razu podnosić taktowania do maksymalnych wartości. Do podkręcania należy podchodzić doświadczalnie. Na początku przesuwamy suwaki o 5-10 MHz w górę i testujemy (przez kilkanaście minut), czy pecet pracuje stabilnie. Do testowania działania komputera najlepiej użyć benchmarka, na przykład 3D Mark 2001 lub nowszy. Podczas testu obserwujemy ekran, aby sprawdzić, czy po podkręceniu nie pojawią się błędy w grafice 3D. Gdy karta dobrze zniosła podkręcenie i komputer pracuje poprawnie, możemy znów zwiększyć szybkość zegara o 5-10 MHz. Następnie ponownie przeprowadzamy test stabilności działania peceta.
dawidek 14|4 napisał(a):A jak sie podkreca Karte graficzna Ja mam GeZForce FX 5200 128 mb??

Twoja karta nie należy do hitów w podkręcaniu. Wydajność fabryczna twojej karty to 1000 megatekseli/s (MT/s-liczba tekseli, jaką GPU jest w zdolny wypełnić obiekty w czasie jednej sekundy, określa jego wydajność. Karta dysponująca wydajnością 1000 MT/s może w ciągu jednej sekundy wypełnić obiekt 1000x106 tekselami). Czas dostępu twojej karty (w nanosekundach) to 4 ns. Wydajność po podkręceniu będzie nie większa niż 1200 megatekseli/s. To stosunkowo mało, zwłaszcza, że pewne egzemplarze kart zwiększają swoją wydajność o prawie 50 procent. To by było tyle o podkręcaniu... Radzę uważnie przeczytać to, co napisałam powyżej, bo to naprawdę cenne informacje dla każdego gracza i nie tylko... Życzę miłej lektury! Mam nadzieję, że komuś się to przyda na przyszłość, jeżeli zabiera się do podkręcania.
zebra
Aktywny w piśmie
Aktywny w piśmie
 
Posty: 671
Dołączenie: 11 Cze 2005, 21:40
Miejscowość: ...Stąd

Postprzez komandos » 04 Lip 2005, 22:29

PostUA:


mam lepszy pomysł: zmien karte graficzna bo z tą to wiele nie zdziałasz...
Awatar użytkownika
komandos
Postujący
Postujący
 
Posty: 322
Dołączenie: 30 Mar 2005, 18:02
Miejscowość: Kocborowo

Postprzez zebra » 04 Lip 2005, 22:46

PostUA:


komandos napisał(a):mam lepszy pomysł: zmien karte graficzna bo z tą to wiele nie zdziałasz...

Jestem tego samego zdania! Wydajność fabryczna twojego GeForce'a już pozostawia wiele do życzenia... A wydajność po podkręceniu również nie będzie bardzo widoczna w grach i aplikacjach 3D.
zebra
Aktywny w piśmie
Aktywny w piśmie
 
Posty: 671
Dołączenie: 11 Cze 2005, 21:40
Miejscowość: ...Stąd

Postprzez Picasso » 15 Lip 2005, 20:19

PostUA:


Witam.

Kupiłem nareszcie grafike. Jest to Radeon 9600 Pro.
Driver nareszcie uruchomił się ale teraz jak chce włączy GTA SAN ANDREAS wogóle nie reaguje jak klikne 2 razy na ikone :shock: :shock:

Co znowu jest grane ????

Na GeFOrce 4 nie było żadnych problemów z grą.

Pozdrawiam
Awatar użytkownika
Picasso
Postujący
Postujący
 
Posty: 153
Dołączenie: 31 Maj 2005, 21:16

Postprzez zebra » 15 Lip 2005, 22:24

PostUA:


A najnowsze sterowniki zainstalowałeś? Ściągnij ze strony producenta, lub tutaj masz na INSTALKACH: https://www.instalki.pl/sterowniki.html Pamiętaj, żeby zainstalować te najbardziej aktualne. Spróbuj uruchomić grę. Jak znowu się nie uda, to odinstaluj grę i spróbuj zainstalować ją ponownie, jak ściągałeś z internetu, to teraz ściągnij, ale z innego źródła. A jeszcze przed tym, poszukaj w katalogu gry, pliku z ustawieniami grafiki i spróbuj ustawić mniej wyśrubowane parametry obrazu... Pozdrawiam!
zebra
Aktywny w piśmie
Aktywny w piśmie
 
Posty: 671
Dołączenie: 11 Cze 2005, 21:40
Miejscowość: ...Stąd

PoprzedniaNastępna

Powróć do Strefa Gracza

Kto jest na forum

Zarejestrowani użytkownicy: Bing [Bot]