przez reyden1982 » 09 Sie 2014, 22:14
UA: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; rv:28.0) Gecko/20100101 Firefox/28.0
Jako że w tym temacie ciągle ktoś się pyta o to jaką wersję PS obsługuje jego karta to zrobiłem rozpiskę kart wraz z obsługiwaną wersją PS .
PS - Pixel Shader - jak ktoś wspomniał to technologia wyliczania koloru pixeli , jej wersja powiązana jest z wersją DX jaką karta sprzętowo obsługuje .
Jak karta obsługuje jakąś wersję PS to oznacza że obsługuje także wcześniejsze wersje PS .
z PS powiązany też jest mniej istotny VS - Vertex Shader .
Kolejne wersje PS były wprowadzane wraz z kolejnymi wersjami API DirectX .
DX 8.0 - PS 1.0/1.1
DX 8.1 - PS 1.2/1.3/1.4
DX 9.0 - PS 2.0
DX 9.0b - PS 2.0b
DX 9.0 c - PS 3.0
DX 10 - PS 4.0
DX 10.1 - PS 4.1
DX 11 - PS 5 .
Karty Nvidia :
Karty Geforce 2 ( wszystkie modele ) i starsze nie obsługują PS .
Seria GF3 i GF4 obsługują PS 1.1 ( z wyjątkiem GF 4 MX we wszystkich odmianach ) .
Seria FX obsługuje PS 2.0 .
Serie GF6 i GF7 obsługują już PS 3.0 .
GF8 - obsługuje już PS 4.0 ( a właściwie SM 4.0 po znika podział na PS i VS - unifikacja Shaderów ) .
GF9 - także obsługuje PS 4.0 , większość kart to rebranding / cięcie chipów znanych z GF8 .
GF 100 - karty zgodne z PS 4.0
GF 200/300 - karty zgodne z PS 4.1 ( z wyjątkiem GT330 oraz GTS250 i GTX-ami 260-295 które obsługują jeszcze PS 4.0 ) .
GF 400 i nowsze - obsługują PS 5.0 .
Karty ATI/AMD :
Radeon 7xxx i starsze - brak obsługi PS .
Radeon 8500 - 9250 - obsługa PS 1.2-1.4
Radeon 9500-9800 oraz X300/X550/X600/X1050 - obsługa PS 2.0
Radeon X7xx/X8xx - PS 2.0b
Radeon X1xxx - PS 3.0 ( nie w pełni ) .
Radeon HD2xxx / HD3xxx - PS 4.0
Radeon HD4xxx - PS 4.1
Radeon HD5xxx i nowsze wliczając w to ostatnią serię R - PS 5.0 .